اگر قصد خرید تور روسیه را دارید، نکست هالیدی مرجع تور و تور لحظه آخری خواندن این مطلب را به شما توصیه می کند.

 

پس از انتشار فهرست “عجایب هفتگانه جهان” اروپایی‌ها که شامل هیچ‌یک از دیدنی‌های روسیه نمی‌شد، روس‌ها تصمیم به برگزاری نظرسنجی ملی برای تعیین هفت جاذبه‌ی برتر خود گرفتند. از لحظه آغاز رقابت در پاییز 2007 تا پایان آن در 1 ژوئن 2008، حدود 26 میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند. برگزارکنندگان این رقابت هدف از برگزاری آن را احیای حس وطن‌پرستی، و جلب‌توجه به سرمایه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این کشور اعلام کردند.

 

تعیین “عجایب هفتگانه روسیه” در چند مرحله تعریف‌شده بود. در پایان مرحله اول 49 جاذبه ملی به‌عنوان دیدنی‌های برتر انتخاب شدند، و در پایان مرحله دوم فقط 14 تای آن‌ها باقی ماندند. و نهایتاً مردم 7 مکانی را که زیبایی‌های روسیه را به بهترین شکل ممکن منعکس می‌کنند انتخاب کردند. نتایج این رقابت در تاریخ 12 ژوئن در میدان سرخ مسکو اعلام شد.

 

عجایب هفتگانه روسیه بدین ترتیب‌اند:

 

1-   دریاچه بایکال:

 

دریاچه بایکال در ضلع جنوب شرقی سیبری واقع‌شده است. این دریاچه قدیمی‌ترین (25 میلیون سال) و عمیق‌ترین (1700 متر) دریاچه جهان محسوب می‌شود. 20درصد از آب‌های شیرین یخ نزده‌ی کل دنیا در این دریاچه انبارشده‌اند. قدمت و انزوای جغرافیایی بایکال، این دریاچه را به یکی از غنی‌ترین و عجیب‌ترین اقلیم‌های جانوری آب شیرین دنیا تبدیل کرده است. تنها فک‌های آب شیرین دنیا در این دریاچه زندگی می‌کنند. این دریاچه در فهرست جهانی یونسکو ثبت‌شده است.

 

 

 

2-دره آبفشان‌ها:

 

دره آبفشان‌ها در کامچاتکا، در شرق دورِ روسیه واقع‌شده است. این دره یکی از بزرگ‌ترین آبفشان‌های دنیا، و تنها آب فشان اوراسیا محسوب می‌شود. دره آبفشان‌ها در سال 1941 کشف شد و از آن زمان تاکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری روسیه محسوب می‌شود. به دلیل موقعیت جغرافیایی دره، و همچنین محافظت شدید از این پدیده‌ی طبیعی، همه‌ساله فقط چند هزار نفر موفق به دیدن آن می‌شوند. دره آبفشان‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد

 

 

 

3- مجسمه یادبود “مام میهن فرا میخواند”:

 

در اواخر دهه‌ی 50 میلادی و برای بزرگداشت کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم، این تندیس با ارتفاع 91 متر ساخته شد و در آن زمان به‌عنوان بلندترین مجسمه یادبود، وارد کتاب گینس شد. پیچیدگی‌های معماری مام میهن، به ارزش آن افزوده است. امروزه بسیاری از اهالی روسیه برای عبادت و دعا به این مکان می‌روند.

 

 

 

4- کاخ پترهوف:

 

کاخ پترهوف یا کاخ فواره‌ها، در شهری به همین نام در منطقه فدرالی سنت پترزبورگ در شمال روسیه قرار دارد. این کاخ در سال‌های آغازین قرن هفدهم و به دستور پتر اول ساخته شد. این مکان پرطرفدارترین جاذبه گردشگری کلِ روسیه به شمار می‌رود

 

 

 

5- کلیسای جامع سنت باسیل:

 

یکی از برجسته‌ترین و قابل‌توجه‌ترین بناهای روسیه، که در بسیاری از تصاویر و برنامه‌ها نماد این کشور محسوب می‌شود. این بنا در سال‌های 1554 تا 1561 به دستور ایوان مخوف و برای یادبود شکست قازان‌ها ساخته شد. گنبدهای پیازی شکل کلیسای سنت باسیل، یکی از بارزترین جلوه‌های معماری روسیه در قرون‌وسطی است.

 

 

6- ستون‌های سنگی:

 

ستون‌های سنگی یا همان صخره‌های جمهوری کومی یکی از عجیب‌ترین عجایب روسیه‌اند. هیچ‌کس نمی‌داند که این ستون‌ها چگونه خلق‌شده‌اند. تنها چیزی که می‌توان از آن مطمئن بود این است که فقط طبیعت قادر به خلق چنین اعجوبه ایست. ارتفاع بلندترین ستون 42 متر است و عمر آن‌ها در حدود 200 میلیون سال برآورد می‌شود.

 

 

 

7- کوه البروس:

 

شنیدن نام این کوه بی‌اختیار ما را به یاد رشته‌کوه البرز می‌اندازد. البروس بلندترین کوه روسیه است و بسیاری آن را بلندترین کوه اروپا نیز می‌دانند. این کوه در شمال فلات ایران در روسیه، غرب رشته‌کوه قفقاز و در نزدیکی گرجستان قرار دارد. این کوه 5600 متری مکان مناسبی برای علاقه‌مندان به اسکی و اسنوبرد است.