معمولا هدف افراد از مهاجرت داشتن زندگی راحت و رفاه بیشتر است. برای زندگی و مهاجرت به هر کشوری نیاز است از قوانین و مقررات آن کشور اطلاعات کافی داشته باشید. کانادا جزو کشورهایی بوده که وضعیت اقتصادی و اجتماعی رو به رشدی دارد. برای سفر به کانادا می توانید از طریق دریافت ویزای کار آفرینی، ویزای استارتاپ و یا ویزای سرمایه گذاری کانادا اقدام به مهاجرت کنید. البته باید خاطر نشان کرد که پیش از تصمیم به دریافت ویزا و مهاجرت، بهتر است از قوانین کشور کانادا برای زندگی اطلاعات کافی کسب کنید.

قوانین کشور کانادا برای زندگی

چرا کانادا برای زندگی و مهاجرت گزینه مناسبی است؟

کانادا کشوری وسیع و بسیار غنی است. این کشور در آمار جرائم و جنایت پایین ترین آمار را دارد و از لحاظ امنیتی بسیار امن محسوب می شود. امید به زندگی در کانادا درصد بسیار بالایی دارد. مردم کشور کانادا مردمانی شاد، سرزنده و اهل گشت و گذار هستند و سبک زندگی شادی دارند، به همین علت امید به ادامه زندگی در این کشور بالاست. سیستم آموزشی جدید، اقتصاد رو به رشد، رفاه زیاد، خدمات درمانی و بهداشتی رایگان و… از ویژگی های منحصر به فرد کشور کانادا است که در کمتر کشوری یافت می شوند. همچنین شما می توانید از طریق دریافت ویزاهای جاب آفر، ویزای تحصیلی و … اقدام به انجام کارهای مهاجرت کنید.

قوانین کشور کانادا برای زندگی

مهم ترین قوانین زندگی در کانادا

کانادا هم همانند هر کشور دیگری دارای قوانین مختص به خود بوده که رعایت این قوانین بر عهده تمامی شهرواندن محلی و مهاجرین آن است. سرپیچی و رعایت نکردن هر یک از قوانین این کشور مجازات های خاص خود را به همراه دارند. مهم ترین قوانین زندگی در کانادا عبارتند از:

  1. قانون مالیاتی در کانادا:

قانون مالیاتی کشور کانادا برای مقامات بسیار مهم است. نرخ مالیات در کانادا هر ساله رشدی 15% دارد و همه افراد ملزم به پرداخت این مالیات هستند.

  1. حمل مواد مخدر و اسلحه در کانادا ممنوع است:

به علت مجازات های سخت و طاقت فرسای جرم حمل مواد مخدر و اسلحه در کانادا، سطح امنیت این کشور بسیار بالاست. به هیچ عنوان نباید در کانادا مواد و یا اسلحه حمل کنید زیرا؛ مجازات بسیار سختی در انتظار شما خواهد بود.

  1. تعرض به حریم بانوان ممنوع:

کشور کانادا از آن دسته کشورهایی است که مقام بانوان را بسیار بالا دانسته و هر گونه بی احترامی و هتک حرمت آنان در جامعه را جرم تلقی می کند و با افراد مجرم برخورد بسیار قاطعانه خواهد شد.

  1. در محیط کار نباید همکار و دوست خود را به اسم کوچک صدا کنید:

یکی از مهم ترین مولفه ها در کشور کانادا رعایت ادب و احترام در سطح جامعه است. در محیط کار، هر شهروند موظف است همکاران و دوستان خود را به نام خانوادگی صدا کند تا نهایت ادب و احترام را به جای آورده باشد.

  1. پوشیدن لباس نامناسب و باز در محیط های آموزشی ممنوع است:

در کانادا برای نوع پوشش هیچ اجباری در کار نیست و شما به سلیقه خود می توانید لباس بپوشید؛ اما زمانی که وارد محیط های آموزشی می شوید باید لباسی رسمی و پوشیده به تن کنید.

  1. سلام دادن کانادایی:

مردم کانادا سبک متفاوتی از سلام دادن را دارند. در میان مردم کانادا استفاده از زبان بدن و ارتباط گیری چشمی بسیار مورد استفاده است. شما می توانید با زبان بدنتان و یا برقراری ارتباط چشمی به دیگران سلام دهید.

  1. از کارهای کلی ممنوعه در کانادا:

زمانی که هوا رو به تاریکی رفته و آفتاب غروب می کند، حق اسکیت سواری در شهر را ندارید زیرا این کار ممنوع است. یکی دیگر از ممنوعیت های جالب در کانادا ممنوعیت پرش در دریاچه تورنتو است.

قوانین کشور کانادا برای زندگی

قوانین مهاجرتی به کانادا

از قوانین مهاجرتی به کانادا می توان به بهمراه داشتن لباس های گرم و زمستانی اشاره کرد، زیرا کانادا کشوری با آب و هوای سرد و زمستان های طولانی است. در کانادا بیشتر سال برف و باران می بارد و هوا بسیار سرد می شود. در کانادا خدمات بهداشتی و درمانی رایگان است، در نتیجه کسانی که پاسپورت مهاجرت به کانادا را دریافت می کنند از پرداخت هزینه های درمانی کاملا معاف هستند. در کانادا قوانین مالیاتی برای هر فرد جداگانه است. برای مثال در یک خانواده 3 نفره هر فرد که شاغل باشد موظف به پرداخت مالیات خود است. نکته مثبت پرداخت مالیات در کانادا این است که میزان مالیات پرداختی براساس درآمد قابل تغییر است.

قوانین کشور کانادا برای زندگی

قوانین دریافت ویزای کانادا

برای مهاجرت به کانادا داشتن ویزا الزامی است. شما برای مهاجرت به کانادا می توانید از طریق دریافت ویزاهای تحصیلی، ویزای کارآفرینی کانادا، ویزای سرمایه گذاری کانادا و ویزای استارتپ کانادا اقدام کنید. البته برای دریافت هر کدام از ویزاهای فوق نیاز است مدارک زبان انگلیسی و فرانسوی را حتما ارائه دهید. همچنین اگر به قصد گرفتن ویزای استارتاپ به کانادا قصد مهاجرت دارید، بایستی حتما یک ادعا نامه و توصیف نامه دلیلی بر اثبات منحصر به فرد بودن شغل خود ارائه دهید.

قوانین کشور کانادا برای زندگی

سخن پایانی…

قوانین زندگی در کانادا چندان سخت و غیر قابل تحمل نیستند. شما با کمی رعایت کردن همه قوانین این کشور می توانید زندگی خوب و راحتی در کانادا داشته باشید. برای دریافت ویزای کانادا از راه های دریافت ویزای استارتاپ ، سرمایه گذاری، و کارآفرینی اقدام کنید و حتما مدارک زبان خود را به همراه داشته باشید تا به مشکل برنخورید.