سفر به استانبول در بهار

 سفر به استانبول از سوی ایرانی‌ها بسیار دنبال می‌شود. این امر به دلیل فرهنگ نزدیک به هم و هزینه کمی است که این سفر برای ایرانی‌ها به همراه دارد. از سوی دیگر خرید و بازدید از جاهای دیدنی ترکیه همیشه لذت خاص خود را به همراه داشته است. در این راستا دو پیشنهاد برای شما داریم. پیشنهاد اول این است که برای خرید بلیط استانبول به تهران لحظه آخری به وب‌سایت علی بابا مراجعه کنید. پیشنهاد دوم ما سفر به ترکیه و شهرهای اطراف آن در روزهای بهاری است. شاید از خود بپرسید دلیل این پیشنهاد چیست؟ برای پیشنهاد اول صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای شما به عمل خواهد آمد و برای پیشنهاد دوم باید بگویم بازهم صرفه‌جویی برای شما دنبال می‌شود به این خاطر که به‌غیراز روزهای نوروز که ترکیه شلوغ است، در سایر ماه‌ها خلوت است و شما فرصت کافی برای گشت‌وگذار دارید. پس با ما همراه باشید چون قرار است از روزهای بهاری ترکیه و آماری از سفر به استانبول در روزهای بهار برایتان بگوییم.

بهترین فصل برای ترکیه چه زمانی است؟

تماشای هر شهری در فصل بهار جذابیت‌های خاص خود را به همراه دارد. وقتی طبیعت شروع به زنده شدن دوباره می‌کند بدون تردید تماشای آن برای شما هم حال و هوای خاص خود را دارد. اگر به دنبال طبیعت بکر باشید بهار و اگر به دنبال هوای مطبوع هستید پاییز بهترین گزینه برای سفر به ترکیه است. در این فصول آب‌وهوا با میانگین دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد در پیش روی شما قرار دارد. از همین رو باید بگویم بیشترین آمار برای گشت‌وگذار در ترکیه در فصل بهار به ثبت رسیده است. پس اگر شلوغی استانبول در این فصل شمارا آزار نمی‌دهد همراه با سایر گردشگران می‌توانید به گشت‌وگذار در این شهر بپردازید. در نظر داشته باشید که ماه فرودین از ماه اردیبهشت و خرداد شلوغ‌تر است.

سفر به استانبول در بهار

چون اوقات فراغت با فارغ شدن دانش آموزان از درس‌ومشق یکی می‌شود و همین امر بهترین گزینه برای مسافرت به استانبول را در پیش روی عموم مردم قرار می‌دهد. مخصوصاً اگر خرید لحظه آخری از سوی علی بابا با نرخ کم برای مسافران دنبال شود این آمار پررنگ‌تر هم دنبال می‌شود.

چرا آمار سفر به ترکیه در فصل بهار بالا است؟

چند دلیل مهم برای گردشگران وجود دارد که سفر در فصل بهار را به هر فصلی ترجیح می‌دهند. در ابتدا می‌توانیم به آب‌وهوای بسیار خنک و مطبوع شب‌های استانبول اشاره داشته باشیم. در قدم بعد می‌توانیم بگویم از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد کم‌کم فروشگاه‌ها شروع به حراج اجناس بهاری خود می‌کنند. امر دیگر روئیدن گل‌های آلاله است که این مهم را در گوشه و کنار استانبول می‌توانید شاهد باشید. درنهایت هم می‌توانیم به اصلی‌ترین نشانه بهار در ترکیه که درخت یهودا است گوشه چشمی بیندازیم. در فصل بهار مخصوصاً در اردیبهشت نه‌تنها خبری از شلوغی استانبول نیست که شما می‌توانید زیبایی‌های مضاعف‌تری را در شهر شاهد باشید. فصل بهار بارش باران کم، جشن‌ها زیاد، شلوغی‌ها کم و از همه مهم‌تر خرید بلیط استانبول به تهران لحظه آخری برای شما به‌سادگی فراهم می‌شود. مخصوصاً اگر برای این امر به وب‌سایت علی بابا سری بزنید.

آب‌وهوای استانبول به تفکیک از فرودین تا اردیبهشت

در سه‌ماهه اول سال هرزمانی که تصمیم به سفر به ترکیه را داشتید خارج از لطف نیست که از آب‌وهوای آن‌قدری اطلاعات داشته باشید.

۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین

 اگر می‌خواهید آب‌وهوای ملایمی را در پیش رو داشته باشید این فصل دیگر هوا آرام است. به‌طوری‌که میانگین بارش ماهانه به ۷۰ میلی‌متر می‌رسد. خارج از لطف نیست که بگویم بارش‌های ناگهانی شاید قدری شمارا در این فصل شگفت‌زده کند.

سفر به استانبول در بهار

۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت

 برای کسانی که می‌خواهند آفتاب بگیرند و به ریلکس کردن در کنار دریا بپردازند. باید بگویم آفتاب گرم در ماه آوریل و دمای هوای بسیار خشک قدری برای این کار شرایط را برای شما مهیا می‌کند. دما در این ماه به ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و اگر هوای گرم از طاقت شما خارج است بهتر است پاییز را برای مسافرت خود انتخاب کنید.

۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد

 اگر می‌خواهید حسابی در کنار دریا به آب‌تنی بپردازید باید بگویم تا بهار به پایان نرسیده است بهتر است این فرصت را از دست ندهید. به یاد داشته باشید که دیگر از این فصل به بعد هوا در استانبول رو به گرما می‌رود و گشت‌وگذار از ساعت ۱۲ ظهر به بعد قدری سخت می‌شود.

 کلام آخر درباره بهترین زمان سفر به استانبول بر اساس آمارها

 همان ‌طور که مطالعه کردید ماه فرودین نه‌تنها بارش باران شدیدی را شبیه زمستان و پاییز مشاهده نمی‌کنید که هوای گرم تابستان هم در پیش روی شما قرار ندارد. پس بر اساس آمار به ثبت رسیده ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد (مارس، آوریل، مه) بهترین زمان برای سفر به استانبول است. البته برای کسانی که به دنبال یک آب‌وهوای معتدل هستند باید بگویم مهر، آبان و آذر (سپتامبر، اکتبر، نوامبر) برای مسافرت به ترکیه جذابیت‌های خاص خود را به همراه دارد. امیدوارم مطالب ارائه‌شده توانسته باشد تا حدودی شمارا برای گردشگری در ماه‌های فصل بهار آشنا کرده باشد و با سفر به ترکیه این بار بهترین‌ها در پیش روی شما قرار داده شود. بهار استانبول شما را با کنسرت‌های خیابانی آشنا می‌کند چون آب‌وهوای مناسب و عدم بارش زیاد این فرصت را مهیا می‌کند. مخصوصاً اگر اردیبهشت و خرداد سفر کنید، گزینه‌های بهتری با خلوت شدن شهر پیش روی شما قرار داده می‌شود. جشن گل‌های لاله اصلی‌ترین دلیل برپایی این مراسم است.