گردش در برج میلاد | تجربه خوردن غذا با چشم‌انداز 360 درجه تهران

برج میلاد تهران پس از برج آزادی تقریبا شناخته‌ شده‌ترین نماد پایتخت به‌شمار می‌رود. این برج با ارتفاع 435 متر ارتفاع از سطح زمین بلندترین برج کشور نیز محسوب می‌شود. نکته جالب توجه در مورد برج میلاد این است که این بنا در ابتدا به‌عنوان یک برج مخابراتی ساخته و احداث شد اما در نهایت به یک جاذبه توریستی و تفریحی در پایتخت تبدیل شده است.

پیشنهاد ساخت برج میلاد تهران برای نخستین بار در سال 1370 ارائه شد و پس از بررسی و تحقیقات فراوان محل کنونی این برج مشخص شده و در سال 1372 احداث گردید. این برج با بخش‌های مختلف تفریحی و گردشی، همواره افراد زیادی را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند. از جمله مهمترین بخش‌های برج میلاد برای گردش می‌توان به سکوی دید باز، رستوران گردان، گنبد آسمان، لابی اشاره کرد. علاوه بر این تفریحاتی مانند: زیپ لاین، سینما، موزه گالری هنر و زمین پینت‌بال از جمله مواردی هستند که برای گردشگران و میهمانان در این مجموعه قرار گرفته است.

تهران به‌عنوان پایتخت کشور یکی از کلان‌ شهرهای مدرن با جاذبه‌های فراوان برای گردش و تفریح شناخته می‌شود. در میان جاذبه‌های مختلف گردشگری در تهران، برج میلاد از جمله مکان‌هایی است که تقریبا هر روز علاقه‌مندان بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. رستوران گردان این برج با نمای 360 درجه همراه با غذاهای ایرانی و فرنگی جزء مرتفع‌ترین رستوران‌های جهان به‌شمار می‌رود.

این رستوران با قرار گرفتن در ارتفاع 276 متری از سطح زمین در هر یک ساعت یک دور کامل می‌چرخد که میهمانان بتوانند از همه جهات، چشم‌انداز شهر تهران را تماشا کنند. فضای این رستوران با توجه به دکوراسیون و چیدمانی که دارد بسیار لوکس و مجلل است. ظرفیت میزهای این رستوران از دو تا 12 نفر است که همین امر بهترین مکان را برای برگزاری قرارهای دوستانه، خانوادگی و کاری فراهم کرده است.

گردش در برج میلاد | تجربه خوردن غذا با چشم‌انداز 360 درجه تهران

سکوی دید باز یکی دیگر از جاذبه‌های این برج است که در بالای طبقه ششم ساختمان راس قرار دارد. در این بخش از برج میلاد دوربین‌هایی در جهت تماشای چشم انداز تهران کار گذاشته شده که با استفاده از آن‌ها به‌صورت دقیق بتوانید پایتخت را تماشا کنید. این سکو با ارتفاع 280 متر یک محوطه با حصار فلزی و یک تراس شیشه‌ای دارد که دید وسیع و گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

گردش در برج میلاد | تجربه خوردن غذا با چشم‌انداز 360 درجه تهران

گنبد آسمان برج میلاد در بالاترین قسمت برج راس قرار گرفته و سقف آن با یک گنبد شیشه‌ای طراحی شده است. طرح این گنبد وام گرفته از نقاشی‌های ایرانی بسیار زیبا از دوران باستان تا اسلام است که به زیبایی هر چه تمام‌تر ترسیم شدند. این گنبد در آخرین طبقه برج میلاد و تقریبا قبل از دکل برج مخابراتی قرار گرفته از اینرو نام گذاری آن بسیار درست و به جا بوده است.

با توجه به اهمیت این برج علاوه بر تفریحات متنوع و بخش‌های رفاهی مختلف دارای امکاناتی مانند ایستگاه قطار شهری با نام ایستگاه برج میلاد در نقشه مترو تهران و مراکز اقامتی بسیاری نیز برای رزرو هتل در این محدوده است.