معرفی شهرهای جذاب و خلوت برای نوروز

اگر شما هم جزو دسته از افرادی هستید که برای سفرهای نوروزی ترجیح می‌دهید مقاصد شلوغ را انتخاب نکنید و حتی شاید به این علت از سفر رفتن در تعطیلات نوروزی منصرف می‌شوید، راه را درست آمده‌اید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با چهار مقصد جذاب و در عین حال خلوت برای نوروز آشنا شویم. در انتهای این مطلب هم در مورد نکات مهم برای سفر در نوروز صحبت خواهیم کرد.

مقاصد جذاب و خلوت برای نوروز

اجازه بدهید برای معرفی ابتدا به سراغ کیش برویم. اگرچه این جزیره زیبا مقصدی چندان خلوت محسوب نمی‌شود، اما آنقدر تفریح‌گاه، مراکز خرید و جاذبه دارد که شلوغی را احساس نخواهید کرد. اکنون اجازه بدهید تا با چند مقصد خلوت برای نوروز آشنا شویم.

1- جزیره زیبای کیش

بیشتر گردشگران در بهمن و اسفند به جزیره زیبای کیش سفر کرده‌اند و برای بهار به مقاصد دیگری سفر می‌کنند. جزیره رویایی کیش در نوروز از آب‌وهوای معتدل و خوبی برخوردار است و شما با خیالی آسوده و بدون نگرانی، می‌توانید در جزیره گشت‌وگذار کنید.

از جاذبه‌های کیش برای گشت‌وگذار می‌توان به کشتی یونانی، آکواریوم، شهر زیرزمینی کاریز، قلعه جنی کیش، باغ پرندگان و شهر باستانی حریره اشاره کرد. برای خرید و پاساژگردی در کیش هم می‌توانید به بازارهای معروف جزیره مثل بازار مرجان، مرکز خرید دامون، مرکز خرید مروارید، بازار مریم، بازار ونوس، بازار زیتون و مرکز خرید پردیس یک و دو بروید.

معرفی شهرهای جذاب و خلوت برای نوروز

در سفر به جزیره یادتان نرود که حتما غذاهای محلی جنوب مثل قلیه ماهی، میگو و سبزی پلو با ماهی را امتحان کنید. برای میل کردن غذاهای محلی کیش هم حتما سری به رستوران‌های معروف کیش همچون رستوران میرمهنا، رستوران کوه نور، رستوران فودلند، رستوران شاندیز صفدری و رستوران فودکورت دامون بزنید.

توجه داشته باشید که رزرو هتل کیش را برای روزهای آخر سال نگذارید و در اوایل یا اواسط اسفند و حتی زودتر اقدام به رزرو هتل در کیش نمایید. برخی از بهترین هتل‌های کیش برای رزرو هتل کیش می‌توان به هتل ترنج کیش، هتل داریوش کیش، هتل شایان کیش و هتل پانوراما کیش اشاره کرد.

2- نصف جهان با جاذبه های تاریخی

رفتن به نصف جهان در نوروز یکی از بهترین گزینه‌هاست. چرا که اصفهان در نوروز آب و هوای فوق‌العاده خوبی دارد و گشت‌وگذار در جاذبه‌های این شهر حسابی شما را سر ذوق می‌آورد. از تجربه‌های زیبای سفر به اصفهان می‌توان به قدم زدن در خیابان چهار باغ، عکس گرفتن با شکوفه‌های بهاری در خیابان چهارباغ و تماشای نقاشی‌های کلیسای وانک اشاره کرد.

در سفر به اصفهان حتما غذاهای محلی این شهر مثل خورش ماست، بریان و قیمه ریزه و گوشت‌ولوبیا را امتحان کنید. به‌علاوه فرنی و شیره، دوغ و گوشفیل و سوهان عسلی را نیز از یاد نبرید.

برای اقامت در اصفهان می‌توانید یکی از هتل‌های معروف اصفهان مثل هتل کوثر اصفهان، هتل پارسیان سوئیت اصفهان، هتل عباسی و بوتیک هتل سهروردی را انتخاب کنید. البته یادتان باشد که رزرو هتل اصفهان را پیش از آغاز سفر انجام دهید تا هنگام رسیدن به مقصد دغدغه‌ای نداشته باشید.

3- پایتخت گردی در خلوت ترین زمان

معمولا در نوروز تهران خالی از جمعیت شده و آلودگی هوا نیز بسیار کم خواهد بود. بنابراین اگر از تاریخ‌گردی لذت می‌برید، سفر به تهران در عید را از دست ندهید. زیبایی موزه‌های پایتخت همچون موزه سکه، موزه زمان، موزه فرش و کاخ موزه گلستان برکسی پوشیده نیست.

البته اگر زمان سفرتان کم نیست، می‌توانید سری هم دیدنی‌های اطراف تهران بزنید. روستای افجه، روستای دشت هویج، روستای امامه، روستای کن سولقان، روستای وردیج و واریش که در نزدیکی تهران قرار دارند، مقاصدی ایده‌آل برای بازدید یک روزه هستند.

البته پیشنهاد می‌شود به جاهای دیدنی جذابی مثل پارک آب و آتش، پارک طالقانی، برج میلاد، خیابان سی تیر، درکه، دربند، فرحزاد، ایران مال و پارک جمشیدیه هم بروید و حسابی خوش بگذرانید.

4- کرمانشاه

مقصدی با هوایی خنک و مطبوع که مملو از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی است. هوای خنک این شهر در کنار خلوت بودن آن در تعطیلات نوروز می‌تواند سفری مطبوع را برای شما به ارمغان بیاورد.

راهی کرمانشاه که شدید، حتما از تاریک بازار دیدن کنید. در این بازار پارچه‌های رنگارنگ و لباس‌های محلی خوش‌رنگ را خواهید دید. حتما به فروشگاه‌هایی که لباس‌های سنتی دارند سر بزنید و از نزدیک لباس‌های زیبای کردی را ببینید.

در تاریکه بازار حتی سوغاتی‌های خوراکی کرمانشاه مانند نان برنجی، کاک، نان خرمایی و… را نیز می‌توانید تهیه کنید.

به طاق بستان هم سری بزنید و علاوه‌بر بازدید از این اثر تاریخی، دنده کباب کرمانشاهی را نیز امتحان کنید. راستی در سفر به کرمانشاه امتحان کردن خورش خلال را از یاد نبرید که بعدا حسابی پشیمان می‌شود. این غذای سنتی طعم و عطری مسحور کننده دارد.

معرفی شهرهای جذاب و خلوت برای نوروز

در فاصله کمی از کرمانشاه هم جاذبه‌های بسیاری وجود دارد که از آن جمله می‌توان به بیستون، سراب نیلوفر و… اشاره کرد. اگر هم فرصت دارید سری به شهر پاوه بزنید و از بازارهای مرزی آن خرید کنید. برای این منظور بیش از یک روز زمان نیاز ندارید.

نکات مهم برای سفر در نوروز

برای سفر در نوروز حتما نکات مهمی را رعایت کنید تا سفری پر از خاطره و فراموش نشدنی را تجربه کنید. برخی از این نکات می‌توان اشاره کرد به:

  • حتما به همراه خود کارت شناسایی همچون کارت ملی را به همراه داشته باشید. اگر به همراه همسر یا فرزندان‌تان هستید، حتما کارت شناسایی آنها را هم به همراه داشته باشید.
  • اگر با ماشین شخصی خودتان راهی سفر می‌شوید، حتما وسایل مورد نیاز ماشین همچون لاستیک اضافه و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشید تا در مسیر سفر برای‌تان مشکلی پیش نیاید.
  • اگر با خودروی شخصی به سفر می‌روید، حتما شرایط آب‌وهوایی مسیر و جاده را بررسی کنید و تاریخ شروع سفرتان را با توجه به شرایط جوی تنظیم کنید.
  • حتما وسایل مورد نیاز و ضروری‌تان مثل داروهای مورد نیاز، ضدآفتاب و عینک آفتابی به همراه داشته باشید.
  • پیشنهاد می‌شود برخی از مواد غذایی سفرتان را از قبل تهیه کنید تا خرج سفرتان بسیار کم شود.
  • قبل از حرکت به مقصد مد نظرتان حتما از قبل رزرو هتل را انجام دهید تا پس از رسیدن به مقصد دغدغه‌ای نداشته باشید.

در نهایت یادتان نرود به هر شهری که رفتید حتما یادگاری یا سوغات آن شهر را برای خودتان تهیه کنید تا همیشه یاد و خاطره سفر نوروز برای‌تان باقی بماند.

اکنون با که با شهرهای جذاب و خلوت برای نوروز آشنا شدیم؛ پس دست دست نکنید و هر چه سریع‌تر برنامه خود را برای سفر نوروز بریزید. اگر تجربه سفر به این مقاصد در نوروز را داشته‌اید؛ خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان ما در میان بگذارید.