مروزه در صنعت گردشگری محبوب ترین کشورهای جهان از نگاه گردشگرها به حدود ده مورد می رسد. بسیاری از کشورها به جاذبه های توریستی خود اهمیت می دهند و امکانات گردشگری خوبی برای مسافرها فراهم می کنند.

جدای از آن تبلیغات خوبی نیز در دنیای گردشگری دارند و از همین رو به عنوان یکی از مقصدهای سفری از سوی مسافرها انتخاب می شوند.

در این مقاله چند مورد از محبوب ترین کشورهای جهان را به شما معرفی میکند. این چند کشور براساس داده و مستندات سازمان گردشگری جهانی می‌باشد.که هم به لحاظ ورودی مسافرها و هم از طریق سایت های نظر سنجی معتبر و مهم تهیه شده است و ممکن است در سال آینده تغییر کند.


کشور فرانسه :

کشور فرانسه

کشور فرانسه در زمینه جذب توریست و گردشگر در رتبه نخست دیگر کشورها قرار دارد. تاریخ و فرهنگ کهن این کشور در کنار زیبایی برج ایفل در شهر پاریس این کشور را به زیباترین کشور توریستی دنیا تبدیل نموده است.


کشور اسپانیا :

کشور اسپانیا

کشوراسپانیا یکی از زیباترین کشورهای توریستی دنیا و یکی از مهمترین کشورهای اروپا می باشد که در زمینه های مختلف صنعتی، تاریخی، فرهنگی و وجود مناظر دیدنی یکی از کشورهای پیشتاز می باشد. هر سال افراد بسیاری از سرتاسر جهان بالاخص از کشورهای اروپایی و آمریکایی به منظور گردشگری وارد این کشور زیبا می شوند.


کشور ایالات متحده آمریکا :

آمریکا

ایالات مختلف موجود در این کشور پهناور و وسیع هر یک دارای جاذبه و زیبایی های بسیاری می باشند که آمریکا را در رده سوم زیباترین کشور توریستی دنیا قرار می دهند. شهرهایی مانند لاس وگاس، لس آنجلس، نیویورک و شیکاگو همیشه مملو از گردشگران می باشند.


کشور چین :

کشور چین

کشور چین از دید بسیاری از افراد زیباترین کشور آسیا تلقی می گردد. اقتصاد این کشور در رده دوم اقتصاد جهان قرار دارد و دارای تعداد بیشماری از کارخانجات و مراکز تولیدی است که هر سال باعث جذب افراد بسیاری به این کشور می شوند. همچنین وجود مناظر طبیعی و بکر و آثار دیدنی بسیار این کشور را در لیست زیباترین کشور توریستی دنیا قرار داده است.


کشور ایتالیا :

کشور ایتالیا

کشور ایتالیا دارای آثار تاریخی بسیار زیبا نظیر برج پیزا، کلیسای رم و ویرانه های سیسیلی، موزه های بسیار عالی و خوراکی های بسیار خوشمزه ای است که باعث جذب گردشگران به این کشور و همچنین انتخاب این کشور به عنوان زیباترین کشور توریستی دنیا جهت زندگی می شود.


کشور ترکیه:

کشور ترکیه

کشور ترکیه در لیست زیباترین کشور توریستی دنیا در سال 2020 قرار دارد. بخش بسیار زیادی از درآمد این کشور مربوط به بخش توریست و گردشگری است. هر سال افراد زیادی جهت تفریح و یا زندگی از سراسر جهان وارد خاک این کشور می شوند.


کشور مکزیک :

کشور مکزیک

کشور مکزیک دارای سواحل بسیار زیبا و خوراکی های بسیار لذیذی است و هر سال تعداد بسیاری از گردشگران آمریکایی، کانادایی و بریتانیایی جهت تفریح و خوش گذرانی به مکزیک سفر نموده و یا در این کشور اقامت پیدا می نمایند. کشور مکزیک دارای پایگاه های باستانی از زمان مردم مایا و همچنین مناطق طبیعی بسیار زیبا است.


کشور آلمان :

کشور آلمان

کشور آلمان به نظر بسیاری از افراد زیباترین کشورر جهان می باشد. این کشور هر سال مقصد بسیاری از توریست ها است. این کشور به عنوان صنعتی ترین کشور در قاره اروپا شناخته می شود و کالاهای آن دارای کیفیت بسیار سطح بالایی هستند. تفریحات موجود در آلمان و همچنین انواع نوشیدنی ها، این کشور را به مکانی جذاب تبدیل نموده اند.


کشور تایلند:

کشور تایلند

کشور تایلند یکی از کشورهای موجود در لیست زیباترین کشور آسیا است. آزادی های اجتماعی بدون محدودیت و وجود مراکز تفریحی و طبیعت بسیار زیبا باعث توجه بسیاری از افراد و گردشگران به این کشور شده است. تایلند یک کشور بسیار محبوب جهت خوشگذرانی بوده و یکی از ارزانترین کشورها برای مسافرت است


کشور بریتانیا :

کشور بریتانیا

بریتانیا با چهار کشور خودمختار شامل کشور اسکاتلند، کشور انگلستان، کشور ایرلند و کشور ولز یکی از مهمترین کشورهای اروپا است. بنادر موجود در این کشور مقصد بسیاری از تجار و بازرگانان علاقه مند به مهاجرت به انگلستان جهت انجام فعالیت های تجاری می باشد. وجود موزه های بسیار، گالری های هنری فراوان و همچنین نمایشگاه های مد و لباس از جذابیت های بریتانیا جهت تبدیل به زیباترین کشور توریستی دنیا می باشند.


کشور ژاپن :

کشور ژاپن

کشور ژاپن یکی از کشورهای بسیار پیشرفته در زمینه های مختلف اقتصادی، رفاهی و اجتماعی است. فرهنگ بسیار غنی و وجود طبیعت خارق العاده در این کشور آن را به زیباترین کشور جهان برای برخی از گردشگران و علاقه مندان به زندگی در ژاپن تبدیل نموده است. این کشور هر سال تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می نماید.


کشور اتریش :

کشور اتریش

اتریش یک کشور جذاب گردشگری در اروپا است و در طی سال های گذشته به عنوان یکی از بهترین کشورها در زمینه توریست و گردشگری شناخته شده است. اتریش دارای طبیعتی بسیار بکر و مسحور کننده بوده و یکی از امن ترین کشورهای موجود در جهان است.


کشور یونان :

کشور یونان

کشور یونان از گذشته تاکنون به عنوان یکی از پربازدیدترین و زیباترین کشور جهان شناخته شده است. تاریخ کهن و فرهنگ باستانی این کشور در کنار سواحل زیبا، یونان را به کشور جذاب گردشگری و همچنین کشوری جذاب جهت زندگی تبدیل نموده است.


کشور هنگ کنگ :

کشور هنگ کنگ

کشور هنگ کنگ یکی از مهمترین مراکز تجارت در سطح جهان است. این کشوردر زمینه تولید کالاهای مختلف و همچنین ایجاد شعبات و نمایندگی های ارزان دارای شهرت جهانی است و هر سال باعث جذب بسیاری از افراد به خود می شو. آثار مدرن بسیار دیدنی در تمامی نقاط این کشور به چشم می خورند.


کشور مالزی :

کشور مالزی

منابع بکر و دیدنی، جنگل های بارانی، آب و هوای بسیار عالی و معتدل و وجود معابد متعدد در کنار امکان تجارت آزاد در این کشور، مالزی را به یکی از ارزانترین کشورهای برای مسافرت تبدیل نموده است و آن را در لیست زیباترین کشور جهان قرار داده است.


کشور روسیه :

کشور روسیه

کشور روسیه یکی از زیباترین کشورهای توریستی دنیا بوده و هر سال دارای برنامه های متعددی جهت جذب گردشگران بیشتر می باشد. وجود مکان های تاریخی و کاخ های بسیار زیبای سلطنتی این کشور را در لیست زیباترین کشور جهان در سال 2020 قرار داده است


کشور پرتغال :

کشور پرتغال

این کشور بسیار زیبا با یونان، ترکیه و قسمت غربی کشور اسپانیا هم مرز است. تاریخ و فرهنگ کشور پرتغال بسیار غنی بوده و دارای آب و هوای مختلف و سواحل بسیار زیبایی است که آن را به مکانی مناسب جهت تفریح و زندگی تبدیل می نماید.


کشور کانادا :

کشور کانادا

این کشور بسیار مهاجر پذیر در طی سال های متمادی همیشه پذیرای مهاجرین و گردشگران بسیاری است. کیفیت زندگی در کانادا و رفاه اجتماعی در این کشور باعث تبدیل کانادا به زیباترین کشور جهان جهت زندگی و تفریح شده است. برای بسیاری از آمریکایی ها و بریتانیایی ها این کشور به عنوان خانه دوم تلقی می شود.


کشور لهستان :

کشور لهستان

کشور لهستان دارای طبیعتی بکر، کاخ های مربوط به دوران قرون وسطا، خوراکی های بسیار لذیذ، پرستشگاه های متعدد و فرهنگی بسیار غنی جهت قرارگیری در لیست زیباترین کشور جهان می باشد.


کشور هلند:

کشور هلند

از مهمترین زیبایی های موجود در کشور هلند گل و گیاه و وجود گلخانه های بسیار در این کشور است که به عنوان کشور گل و گیاه نیز در سطح جهان معروف می باشد. بسیاری از آمریکایی ها و آسیایی ها جهت گردش و تفریح کشور هلند را انتخاب می نمایند و آن را یکی از مهمترین کشورهای اروپا می دانند.


مدارک لازم برای اخذ ویزای زیباترین کشورهای جهان

علاقه مندان به سفر به زیباترین کشور جهان با توجه به روش انتخابی جهت مهاجرت و یا سفر تفریحی به کشور مورد نظر، باید ویزای مربوطه را از سفارت کشور مقصد دریافت نمایند. با توجه به هر یک از روش ها، سفارت ممکن است لیستی از مدارک را در اختیار متقاضیان قرار دهد که برخی از مدارک در میان سایر ویزاها مشترک می باشند و برخی دیگر با توجه به نوع ویزا مشخص می گردند. به عنوان مثال علاقه مندان به دریافت ویزای توریستیی جهت سفر به زیباترین کشورهای توریستی دنیا در هنگام اقدام به اخذ ویزا باید مدارکی را دال بر برگشت خود به کشور محل زندگی به سفارت ارائه نمایند که این مدارک شامل نامه اشتغال به کار، داشتن وابستگی در مبداء و غیره می باشد یا جهت دریافت ویزای کاری متقاضی باید نامه کارفرما دال بر دریافت پیشنهاد کاری را ارئه نماید.


برخی از مدارک مشترک در میان سایر ویزاها عبارتند از:

پاسپورت دارای اعتبار که حداقل میزان اعتبار با توجه به نوع کشور ممکن است سه الی شش ماه مشخص گردد.

  • بیمه نامه
  • گواهی سوء سابقه کیفری
  • تمکن و توانایی مالی
  • اجاره نامه یا نامه خوابگاه برای دانشجویان
  • عکس
  • فرم درخواست صدور ویزا
  • گواهی سلامت پزشکی

تمامی مدارک باید به زبان مشخص شده توسط کشور مقصد به صورت رسمی ترجمه گردند.


پرسش و پاسخ درباره زیباترین کشور توریستی دنیا

آیا کشور مالزی از کشورهای ارزان جهت مسافرت ایرانیان است؟

بله کشور مالزی یکی از کشورهای ارزان جهت مسافرت ایرانیان می باشد.

کدام کشور در زمینه جذب توریست دارای رتبه نخست است؟

کشور فرانسه در زمینه جذب توریست در رتبه نخست دیگر کشورها قرار دارد.

زیباترین کشور جهان در آسیا کدام است؟

زیباترین کشور جهان در قاره پهناور آسیا کشور ژاپن است.

آیا برای دریافت انواع ویزاها ارائه تمکن مالی مورد نیاز است؟

بله یکی از مدارک ضروری جهت دریافت انواع ویزا برای سفر به کشورهای مختلف اثبات تمکن مالی است.

منبع: دیواری جات