شروع یک ماجراجویی تنهایی شما را هیجان زده می‌کند؟ اگر اینطور است، آیا برای کشف فرهنگ‌های جدید، ملاقات با افراد جدید و ایجاد خاطرات فراموش نشدنی آماده‌اید؟ و همینطور نمی‌دانید که مسافرت تنهایی چه مزایایی دارد؟

چه در مسافرت‌هایی تنهایی باتجربه باشید و چه برای اولین بار است که قصد دارید به تنهایی ماجراجویی کنید، این مقاصد، فرصت‌های بی پایانی برای کاوش و کشف ناشناخته‌ها  به شما ارائه می‌دهند.

اما ممکن است بپرسید چرا به تنهایی سفر کنید؟ مزایا تنها بودن بسیار زیاد است. زیرا سفر به تنهایی می‌تواند یک تجربه متحول کننده باشد و به شما امکان می‌دهد حس جدیدی از استقلال و اعتماد به نفس به دست آورید.

بنابراین، چمدان‌هایتان را ببندید، پاسپورتتان را بگیرید و برای یک سفر به تنهایی آماده شوید. با توریستها همراه شوید تا به هفت کشور برتر برای سفرهای انفرادی و اینکه چرا آنها باید در لیست هر مسافر تنها قرار گیرند، بپردازیم.

فواید سفر به تنهایی

تنهایی سفر کردن یک تجربه اصیل و فراموش نشدنی است و در ابتدا ممکن است ترسناک به نظر برسد. اما می‌تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که تا به حال برای خود و کشف دنیایی درونیتان انجام داده‌اید.

اگر تا به حال تنهایی مسافرت نرفته‌اید، اما افکر این نوع سفر باعث می‌شود هیجان از چشمانتان مشخص باشد، بهتر است با برخی از مزایایی تنها سفر کردن بیشتر آشنا شوید:

همه چیز در کنترل شماست

وقتی به تنهایی سفر می‌کنید، خودتان تصمیم می‌گیرید چه کاری انجام دهید، کجا بروید، چه زمانی غذا بخورید و چه زمانی استراحت کنید. شما مجبور نیستید چیزی را به خاطر شخص دیگری به تعویق بیندازید یا سرکوب کنید.

همچنین بهترین فرصت است تا با خودتان روبه رو شوید تا نیرویی پیدا کنید، تا هرچه بیشتر علایق و سلیقه خود را دنبال کنید و برنامه سفر را هر چه بهتر و مفیدتر، آنطور که دلتان می‌خواهد بچینید.

مسافرت تنهایی باعث رشد شما میشود

سفر به تنهایی شما را در معرض موقعیت‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی قرار می‌دهد و این مسئله مهارت، توانایی و اعتماد به نفس شما را آزمایش می‌کند. چه چیزی از این موقعیت بهتر تا با کمبودهای خود رو به رو شوید؟

همینطور در هنگام سفرهایی که تنها می‌روید یاد می‌گیرید که چگونه به خودتان تکیه کنید، بر موانع غلبه کنید و مشکلات را حل کنید. همچنین در مورد خودتان، ارزش‌ها، نقاط قوت و ضعف خود بیشتر می‌آموزید.

با افراد جدید آشنا می شوید

تعامل با مردم محلی و سایر مسافران، در هنگامی که به تنهایی سفر می‌کنید آسان‌تر می‌شود. روحیه شما بیشتر و احساساتتان قابل دسترس‌تر هستند و به احتمال باعث می‌شود تا در این راه دوستان جدیدی پیدا کنید.

همچنین می‌توانید از دیدگاه‌ها، فرهنگ‌ها و سبک‌های مختلف زندگی یاد بگیرید و افق‌های خود را گسترش دهید تا هرچه بیشتر با تغییر نگرش و نحوه زندگی، تجربیات کاملا جدید را کسب کنید که در جای دیگر آن‌ها را پیدا نخواهید کرد.

برای خودتان وقت دارید

سفر به تنهایی این فرصت را برای شما مهیا می‌کند از وجود خود لذت ببرید، به زندگی خود فکر کنید و با درون خود ارتباط برقرار کنید.

همچنین دیگر برای انجام دادن سرگرمی‌های خود و تفریحاتی که دوست دارید انجام دهید نه محدود می‌شود و نه کسی مزاحمتان می‌شود، و میتوانید هر کاری که خوشحالتان می‌کند انجام دهید.

7 کشور برتر دنیا برای سفر به تنهایی

اکنون که با برخی از مزایای سفر به تنهایی بیشتر آشنا شدید، بیایید نگاهی به برخی از بهترین کشورهای جهان، برای تنها به مسافرت رفتن بیندازیم.

این کشورها که معرفی می‌کنیم امن هستند، مردم این کشورها دوستانه رفتار می‌کنند و یک عالمه امکانات متنوع و تجربیات شگفت انگیز منتظر شما هستند که هر کدامشان سفر شما را فراموش نشدنی می‌کند!

  1. نیوزلند

نیوزلند یک مقصد رویایی برای مسافران تنها است که عاشق طبیعت، ماجراجویی و فرهنگ‌های ناشناخته هستند. این کشور به خاطر مناظر خیره کننده‌اش، از کوه‌های پوشیده از برف و یخچال‌های طبیعی گرفته تا جنگل‌ها و سواحل سرسبز، مشهور است.

حقایق جالب کشور نیوزلند

می‌توانید از انواع فعالیت‌های فضای باز مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، کایاک سواری، اسکی، موج سواری و بانجی جامپینگ لذت ببرید و با افراد دیگر و نحوه استفاده آنها از این امکانات آشنا شوید.

نیوزلند همچنین مکانی عالی برای ملاقات با مردم محلی و دیگر افراد از سراسر جهان است. این کشور دارای زیرساخت‌های گردشگری بسیار عالی و توسعه یافته است، با تعداد زیادی خوابگاه، تورهای متنوع و گزینه‌های حمل و نقل آسان.

همچنین می‌توانید به شبکه اتوبوس‌های Kiwi Experience بپیوندید، که با ارائه گذرنامه‌های انعطاف پذیر هاپ آف، به شما امکان می‌دهد این کشور را به همراه دیگر مردم از سراسر جهان، آنطور که می‌خواهید کاوش کنید.

نیوزلند از نظر فرهنگ و تاریخ نیز یک کشور بسیار غنی است. می‌توانید در مورد فرهنگ و میراث مائوری اطلاعات کسب کنید، از موزه‌ها و گالری‌ها دیدن کنید یا از جشنواره‌ها و رویدادها در طول سال لذت ببرید.

  1. تایلند

تایلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد آسیایی برای کسانی است که قصد دارند به تنهایی سفر کنند. این کشور برای همه افراد، چیزی برای ارائه دادن دارد، مانند: شهرهای پر جنب و جوش، معابد باستانی، جزایر عجیب و غریب، غذاهای خوشمزه و مردم مهمان پذیر.

راهنمای سفر به تایلند

سفر به تایلند بسیار مقرون به صرفه است و به راحتی می‌توان با هزینه پایین به اطراف سفر کرد. در همه جا می‌توانید اقامتگاه، غذا و گزینه‌های حمل و نقل ارزان پیدا کنید.

تایلند همچنین مکانی عالی برای تجربه جنبه‌های مختلف فرهنگ تایلندی است. می‌توانید از معابد و صومعه‌های بودایی دیدن کنید، در کلاس‌های آشپزی یا یوگا شرکت کنید، یا در پناهگاه فیل‌ها یا یک مرکز نجات حیات وحش داوطلب شوید.

همچنین بخوانید: سفر به تایلند؛ پارک دایناسورهای پاتایا

3- کانادا

کانادا کشوری وسیع و متنوع است که فرصت‌های بی پایانی را برای مسافران تنها که عاشق طبیعت و ماجراجویی هستند فراهم می‌کند. این کشور دارای برخی از دیدنی‌ترین مناظر جهان است: از کوه‌ها و دریاچه‌های باشکوه گرفته تا سواحل ناهموار و جنگل‌های نفس گیر.

جاذبه های گردشگری کانادا

کانادا همچنین میزبان برخی از هیجان انگیزترین شهرهای آمریکای شمالی است: تورنتو، مونترال، ونکوور و اتاوا. شما در این کشور زیبا می‌توانید از موزه‌های درجه یک، گالری‌های هنری، رستوران‌ها، مراکز خرید و تفریحات شبانه در این کلانشهرهای بین المللی لذت ببرید.

همچنین مردم کانادا به خاطر رفتار صمیمی و برخورد خوبشان معروف هستند که به شما این احساس را می‌دهند که در خانه خود هستید. در این کشور می‌توانید با یادگیری در مورد میراث فرانسوی و انگلیسی و فرهنگ‌های بومی، طبیعت چند فرهنگی و دو زبانه کشور را تجربه کنید.

  1. پرتغال

پرتغال کشوری جذاب و دست کم گرفته شده است که ارزش و تنوع زیادی را برای آنهایی که تنها سفر می‌کنند ارائه می دهد. این کشور دارای تاریخ، فرهنگ و غذاهای غنی و متنوع و همچنین زیبایی‌های طبیعی خیره کننده است.

راهنمای سفر به پرتغال

پرتغال با داشتن شبکه حمل و نقل منظم از قطارها، اتوبوس‌ها و پروازها؛ باعث می‌شود تا به راحتی به اطراف سفر کنید. پایتخت رنگارنگ و پر جنب و جوش به نام لیسبون را ببینید یا شهر رمانتیک و تاریخی پورتو، یا شهرهای زیبا و جذاب سینترا، کویمبرا و اوورا را کشف کنید.

پرتغال همچنین دارای برخی از بهترین سواحل اروپا، به ویژه در منطقه آلگاروه است. می‌توانید از آفتاب، شن و دریا لذت ببرید یا برخی از ورزش‌های آبی مانند موج سواری، کایت موج سواری یا قایقرانی را امتحان کنید.

  1. ژاپن

ژاپن کشوری جذاب و منحصر به فرد است که ترکیبی از سنت و مدرنیته را برای یک مسافرت تنهایی با کیفیت و فراموش نشدنی ارائه می‌دهد. این کشور به خاطر فرهنگ، فناوری، غذا و سرگرمی‌هایش مشهور است.

راهنمای کامل سفر به ژاپن

ژاپن همچنین برای سفر به اطراف و دیدن دیگر شهرها و مناطق  بسیار امن و راحت است. این کشور دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و قابل اعتماد است، به ویژه قطارهای گلوله‌ای که شهرهای بزرگ را به سرعت به هم متصل می‌کنند.

همچنین می‌توانید طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقامتی، از انواع خوابگاه‌ها و مهمان‌خانه‌ها گرفته تا هتل‌های کپسولی و رایوکان (مسافرخانه‌های سنتی) را پیدا کنید و از اقامت خود در این کشور خاص لذت ببرید.

ژاپن همچنین مکانی عالی برای تجربه جنبه‌های مختلف فرهنگ ژاپنی است. می‌توانید از معابد و زیارتگاه‌های باستانی دیدن کنید، از جشنواره‌ شکوفه‌های گیلاس و مراسم چای لذت ببرید، یا کشتی سومو و تئاتر کابوکی را تماشا کنید.

  1. کاستاریکا

کاستاریکا بهشتی برای مسافران تنهایی است که عاشق طبیعت، حیات وحش و ماجراجویی هستند. این کشور با جنگل‌های بارانی، آتشفشان‌ها، سواحل و پارک‌های ملی یکی از متنوع‌ترین زیستگاه‌های جهان است.

جاهای دیدنی کاستاریکا

کاستاریکا همچنین مکانی عالی برای لذت بردن از فعالیت‌های فضای باز، مانند پیاده‌روی، زیپ لاین، رفتینگ، غواصی و موج‌سواری است. اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، دیدن از این کشور را فراموش نکنید.

در این کشور زیبا، شما همچنین می‌توانید برخی از شگفت انگیزترین حیوانات جهان مانند تنبل، انواع میمون‌، توکان و لاک پشت‌ها را نیز مشاهده کنید و کلی عکس و ویدیوهای زیبا بگیرید.

کاستاریکا همچنین به خاطر مردم خون گرم و آرام خود که با شعار “pura vida” (زندگی ناب) زندگی می‌کنند، شناخته شده است. می‌توانید با اقامت به همراه خانواده‌های محلی یا پیوستن به پروژه‌های اجتماعی در مورد فرهنگ و سبک زندگی آنها اطلاعات کسب کنید.

  1. ایرلند

ایرلند کشوری زیبا و متفاوت است که سرگرمی و جذابیت زیادی را برای افرادی که تنهای سفر می‌کنند ارائه می‌دهد. این کشور به خاطر مناظر خیره کننده‌اش، از تپه‌ها و صخره‌های سرسبز گرفته تا قلعه‌ها و دریاچه‌ها، بسیار مشهور است.

جاهای دیدنی ایرلند

ایرلند همچنین مکانی عالی برای ملاقات با مردم محلی و دیگر توریستها از اکثر نقاط جهان است. این کشور دارای یک فرهنگ میخانه‌ای پر جنب و جوش است که در آن می‌توانید از موسیقی زنده، گینس و کریک (تفریح) لذت ببرید.

همچنین می‌توانید به تورها یا فعالیت‌هایی بپیوندید که شما را با تاریخ، فرهنگ و افسانه‌های ایرلند آشنا می‌کنند و مکان‌های ناشناخته این کشور زیبا را به شما نشان می‌دهند که به یک تجربه فراموش نشدنی و متفاوت از یک سفر تنهایی ناب تبدیل می‌شود.

ایرلند همچنین از نظر فرهنگ و میراث نیز بسیار غنی است. می‌توانید از برخی از نمادین‌ترین مکان‌های این کشور مانند صخره‌های موهر، گذرگاه غول پیکر، سنگ بلارنی و حلقه کری دیدن کنید.

سخن آخر

یکی دیگر از مطالب توریستها با معرفی 7 کشور برتر برای مسافرت تنهایی به پایان رسید که در ابتدا بهترین مزایایی تنهایی مسافرت رفتن را برای شما همراهان گرامی شرح دادیم و سپس 7 مقصد توریستی و گردشگری ناب را به شما معرفی کردیم.

برای این که به تنهایی به مسافرت بروید، نیاز نیست که با فکر بیش از حد به پیشامدها، استرس خودتان را بیشتر کنید، اگر شرایطش را دارید، کافی است کوله را ببندید و راه بیوفتید و به چیزی دیگر فکر نکیند.

نویسنده: پوریا زنگیشه