رشد بالای اقتصادی، فرصت‌های متعدد کاری، مزایای اجتماعی و… تنها بخشی از دلایل متقاضیان مهاجرت به انگلستان است. روش‌های مختلفی برای دریافت ویزای انگلیس وجود دارد که هرکدام نیازمند پیش‌شرط‌ها و ارائه مدارکی است که بیشتر علاقه‌مندان به دریافت اقامت این کشور را با چالش جدی مواجه می‌کند. اگر شما هم رویای مهاجرت به این کشور را در سر می‌پرورانید؛ ولی نمی‌دانید که قدم گذاشتن در چه مسیری می‌تواند شانستان را برای دریافت اقامت انگلیس افزایش دهد، این مطلب برای شما نوشته شده است. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

راهنمای دریافت اقامت انگلیس

روش های مهاجرت به انگلیس

همانطور که ابتدای متن گفتیم، روش‌های مختلفی برای مهاجرت و دریافت اقامت انگلستان وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • تحصیل
  • کار
  • سرمایه‌گذاری
  • ازدواج
  • تولد فرزند
  • پناهندگی

هر کدام از روش‌های ذکر شده، الزامات و پیش شرط‌های خاص خود را دارند و نمی‌توان تمامی این روش‌ها را برای همه متقاضیان مناسب درنظر گرفت. مثلا روش پناهندگی هرچند به ظاهر هزینه کمی درپی داشته باشد، اما بسیار خطرناک است و سودجویان زیادی در این روش سدِ راهتان قرار می‌گیرند و ممکن است صدمات مالی و حتی جانی نیز شما را تهدید کند. از طرفی سرمایه‌گذاری از گران‌ترین روش‌های مهاجرت و دریافت اقامت انگلستان است که هر کسی توانایی استفاده از این روش را ندارد.

بهترین توصیه به کسانی که قصد دارند به انگلستان مهاجرت کنند، بررسی دقیق تمامی روش‌های مهاجرت به این کشور و دریافت اطلاعات مربوط به شرایط، مدارک و قوانین مهاجرت انگلستان است. همچنین راهنمایی و دریافت مشاوره از متخصصان و افراد کاربلد این حوزه که سال‌ها در این زمینه تجربه دارند و پرونده‌های مهاجرتی موفق بسیاری را در کارنامه کاری خود ثبت کرده‌اند، بهترین ایده برای هموارتر کردن مسیر دریافت اقامت انگلیس است. موسسه مهاجرتی و حقوقی پارسیس با بهره‌مندی از متخصصان حرفه‌ای مهاجرت می‌توانند شانس شما را در گرفتن ویزای انگلستان افزایش دهند و شما می‌توانید روی تجربه، مهارت و تخصص آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید و از مزایای مشاوره دریافت اقامت انگلیس پارسیس بهره‌مند شوید.

شرایط و مدارک دریافت اقامت انگلیس

برای دریافت اقامت انگلستان لازم است تا شرایط و مدارک خواسته شده توسط اداره مهاجرت این کشور را نیز فراهم کنید تا با درخواستتان برای ورود به این کشور و اقامت آن، موافقت شود. پیش‌تر هم توضیح دادیم که شرایط مهاجرت به انگلیس به وضعیت زندگی شخصی، کاری، تحصیلی و توانایی مالی متقاضیان بستگی دارد. فرقی نمی‌کند که کدام روش را انتخاب می‌کنید و در کدام مسیر قدم می‌گذارید، در تمامی روش‌های مهاجرت انگلستان، ابتدا از طرف اداره مهاجرت این کشور برای شما ویزای کوتاه‌مدت با اعتبار 6 ماهه، یک ساله، دو ساله و… صادر می‌شود.

جالب اینجاست که پس از اتمام اعتبار ویزای کوتاه‌مدت، اگر طبق قانون انگلستان شما دارای شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم باشید، ممکن است یکی از دو حالت تمدید ویزا یا صدور مجوز اقامت دائم، اتفاق بیفتد و این کاملا به شرایط و وضعیت شما در آن زمان، بستگی دارد و اما مدارکی کلی که بدون درنظر گرفتن روش مهاجرتی شما، لازم است برای مهاجرت انگلستان آماده و ارائه کنید عبارت‌اند از:

  • مدارک هویتی (مانند شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه)؛
  • تکمیل فرم درخواست؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه؛
  • رزومه تحصیلی و نامه پذیرش دانشگاه (برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی)؛
  • رزومه کاری (برای متقاضیان مهاجرت کاری)؛
  • بیزینس پلان تجاری تائید شده (برای متقاضیان مهاجرت سرمایه‌گذاری)؛
  • ارائه گواهی تمکن مالی؛
  • مدرک زبان انگلیسی؛
  • مدارک و گواهی پزشکی؛
  • صورتحساب پرداخت هزینه‌های ویزا؛
  • بیمه مسافرتی؛
  • و …

بهترین و ارزان‌ترین راه مهاجرت به انگلیس

طبیعی است که یافتن بهترین و ارزان‌ترین مسیر مهاجرت به انگلیس، رویای تمامی متقاضیان دریافت اقامت این کشور است. اما اینکه کدام روش مناسب‌ترین راه برای تحقق رویای شماست، کاملا به خودِ شما و وضعیتتان بستگی دارد. تصور کنید که هیچ سرمایه‌ای برای استفاده از سرمایه‌گذاری در انگلستان ندارید، بدیهی است که شما با روش سرمایه‌گذاری نمی‌توانید به موفقیت برسید چون اساسا شرایط آن را ندارید؛ از این رو پناهندگی اولین مسیری است که احتمالا به آن فکر کنید.

متاسفانه این روش را نه ما و نه هیچ موسسه حقوقی و مهاجرتی کاربلد و دلسوز به شما پیشنهاد نخواهد کرد، زیرا همانطور که قبلا هم توضیح دادیم، نه امنیت جانی شما تضمین می‌شود و نه از لحاظ مالی توجیهی دارد. حتی در بسیاری موارد دیده شده است که درخواست پناهندگی متقاضیان این روش نیز از طرف اداره مهاجرت انگلستان، رد شده است.

در صورتی‌که دانشجو هستید و علاوه‎بر تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک معتبر که اثبات کننده این موضوع باشد، از لحاظ علمی نیز در سطح خوبی قرار دارید، می‌توان گفت که استفاده از روش تحصیل برای مهاجرت به انگلستان بسیار مناسب است.

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

همچنین کسانی که از طریق مهارت و تخصصشان بخواهند به انگلستان مهاجرت کنند نیز شانس بالایی دارند. به عنوان مثال اگر مهندس باتجربه، ماهر و کاربلدی هستید در صورتی که دعوت‌نامه شغلی از طرف کارفرمای مقیم انگلستان را ارائه دهید، به زبان انگلیسی مسلط باشید و یک موقعیت شغلی مناسبی در این کشور پیدا کرده باشید، شانستان برای مهاجرت به این کشور از طریق کار، بسیار بالا خواهد بود.

راهنمای دریافت اقامت انگلیس

مشاوره دریافت اقامت انگلیس از موسسه مهاجرتی و حقوقی پارسیس

در طول این متن بارها اشاره کردیم که برای دریافت اقامت انگلیس، شرایط زندگی و وضعیت شما بسیار مهم است. همانطور که نمی‌توان یک روش را برای همه متقاضیان، مناسب درنظر گرفت، طی کردن مسیر مهاجرت بدون اطلاع دقیق از قوانین و شرایط مهاجرت نیز امکان‌پذیر نیست یا حداقل بسیار سخت و چالش‌برانگیز است و حتی ممکن است با پیمودن مسیری اشتباه یا اعتماد به افراد سودجو یا بی‌تجربه، تاوان سخت و جبران‌ناپذیری را متحمل شوید. در واقع اگر می‌خواهید مسیر دریافت اقامت انگلستان را با کم‌ترین مشکل و دردسر طی کنید، استفاده از مشاوره دریافت اقامت انگلیس از شخص یا اشخاص دلسوز، کاربلد، حرفه‌ای و باتجربه، بسیار تاثیرگذار است.

وکلای حقوقی موسسه پارسیس با سال‌ها تجربه و برخورداری از دانش و اطلاعات کافی در زمینه مهاجرت انگلستان بهترین گزینه برای مشورت و راهنمایی به شما هستند. شما می‌توانید روی مهارت، تخصص و اشراف وکلای حقوقی پارسیس بر قوانین مهاجرت انگلستان حساب ویژه‌ای باز کنید و مطمئن باشید که پس از بررسی دقیق وضعیت شغلی، تخصصی، زبان، مالی و… شما که برای دریافت اقامت انگلیس مهم است، بهترین راه مهاجرت به شما پیشنهاد می‌شود.

در واقع کارشناسان پارسیس با اطلاع کامل از پیچ‌وخم‌های قانونی، موفقیت‌آمیزترین روش که در عین حال کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت نیز هست، به شما معرفی می‌کنند؛ از ابتدا تا انتهای پروسه دریافت ویزا در کنارتان هستند تا شما را به رویای مهاجرت به انگلستان برسانند. با پارسیس، شانس موفقیتتان در اخذ اقامت انگلستان بیش از پیش خواهد بود. برای دریافت مشاوره از موسسه حقوقی و مهاجرتی پارسیس همین حالا اقدام کنید.