گاهی اوقات به دلیل مشغله کاری زیاد، سفر چند روزه غیر ممکن به نظر می‌رسد؛ اما با این حال دلتان می‌خواهد کمی از فضای شهری دور شده و از طبیعت لذت ببرید. برای این کار لازم است نزدیک‌ترین مقصد تفریحی و گردشگری اطراف شهر را انتخاب کنید. کسانی که در تهران زندگی می‌کنند می‌توانند برای دور شدن از سطح پر دغدغه شهر در تور یک روزه و یک و نیم روزه اطراف تهران شرکت کنند. تورهای یک روزه و یک و نیم روزه به صورت گروهی برگزار می‌شوند که علاوه‌بر تفریح و ورزش می‌توانید همسفرهای خوبی برای سفرهای بعدی خود پیدا کنید. برنامه‌ریزی توسط رهبر تور انجام می‌شود و شما بدون خستگی و رانندگی کردن می‌توانید از مناظر زیبای پیش رویتان لذت ببرید. می‌توانید با شرکت در تورهای یک روزه و یک و نیم روزه اطراف تهران لحظات خوشی را با دوستان و خانواده خود تجربه کنید.

تورهای یک روزه و یک و نیم روزه اطراف تهران

بهترین مکان‌های اطراف تهران برای ثبت‌نام در تور یک روزه

برای گردش یک یا یک و نیم روزه باید مکان‌هایی انتخاب کرد که علاوه‌بر زیبایی، فاصله کمی با شهر داشته باشند. تهران از جمله شهرهایی است که اطراف آن با کوه‌ها احاطه شده برای همین مناظر شگفت‌انگیز زیادی در اطراف آن وجود دارد. در زیر به برخی از مکان‌های زیبا و دوست داشتنی تهران اشاره می‌کنیم‌. تمام مکان‌های که معرفی می‌کنیم تنها چند ساعت با تهران فاصله دارند و برای استراحت و تفریح یک روزه بسیار مناسب هستند.

روستای سنگان

یکی از مقاصد گردشگری تور یک روزه ، روستای سنگان است. این روستای زیبا تنها ۲۵ کیلومتر با تهران فاصله دارد و سالانه گردشگران زیادی را به خصوص در فصل پاییز به سمت خود جذب می‌کند. اگر از علاقه‌مندان به ورزش و پیاده‌روی هستید می‌توانید این مکان‌ را برای تفریح و خوش‌گذرانی انتخاب کنید.

توصیه می‌کنیم هنگام رفتن به این روستا تجهیزات لازم کوهنوردی از جمله کفش مناسب به همراه داشته باشید تا به راحتی بتوانید به سمت آبشار سنگان حرکت کنید. بی‌شک مناظر درختان و طبیعت بکر روستا سنگان شما را مجذوب خود می‌کنند. اگر به رنگ‌های پاییزی درختان و عکاسی علاقه دارید حتما در تور کمپینگ روستای سنگان شرکت کنید.

روستای فشم

معرفی مکان‌های گردشگری اطراف تهران را با روستای فشم ادامه می‌دهیم. این روستا تقریبا با فاصله ۲۵ کیلومتر در شهرستان شمیرانات واقع شده و در نزدیکی آن آبشار لالون یا لالان قرار گرفته است. بهتر است در هنگام سفر به این مکان زیبا کفش مناسب بپوشید تا در زمان پیاده‌روی در ناهمواری‌ها دچار مشکل نشوید.

در روستای فشم امکانات زیادی برای گردشگران فراهم شده است. وجود رستوران‌های سنتی، سفره خانه‌ها و … باعث شده تا سفر راحتی را تجربه کنید. این روستا دارای مناظر زیبا و رودخانه است که برای کمپ‌های آخر هفته انتخاب خوبی است.

دریاچه ارواح

دریاچه ارواح از عجیب‌ترین و بکرترین جاهای ایران است و تنها چند ساعت با تهران فاصله دارد. جنگل‌های اطراف دریاچه مناظر شگفت‌انگیز و متفاوتی دارند که دریاچه را به جای خاصی تبدیل کرده‌ است. درختان شکسته و آویزان، آب‌وهوای عجیب و رنگ متفاوت دریاچه، همه و همه منظره تماشایی را به وجود آورده‌اند. منطقه دور از دسترس این دریاچه باعث شده تا فضای طبیعی آن بدون تغییر باقی بماند. به دلیل سختی مسیر این دریاچه بهترین نوع سفر، شرکت در تورهای گروهی است. اگر به ماجراجویی و آدرنالین علاقه داشته باشید این مکان به یک جای دائمی برای سفر تبدیل خواهد شد. بهترین زمان سفر به این منطقه به خاطر سختی مسیر خاکی در فصول گرم سال است.

تورهای یک روزه و یک و نیم روزه اطراف تهران

سد لتیان

سد لتیان جزو مکان‌های معروف برای تور یک روزه اطراف تهران است. در روز گرم تهران می‌توانید از این مکان پر آب بازدید کنید و از آب‌وهوای مطلوب آن نهایت استفاده را ببرید. در هنگام رفتن به این مکان به ابزار خاصی نیاز ندارید و مسیر قابل دسترسی دارد که مناسب خانواده‌‌ها است. البته باید توجه داشته باشید که شنا کردن در این منطقه ممنوع است و خطر غرق شدگی بسیار زیاد هست. یکی از ویژگی‌های مهم سد لتیان، امکان سفر در هر موقع از سال است.

ییلاق فیلبند

معمولا به دلیل تعطیلات، در فصل تابستان تعداد گردشگران افزایش می‌یابد و بهترین انتخاب در آب‌وهوای گرم این فصل، رفتن به ییلاقات است. ییلاق‌ها نسبت به مناطق دیگر هوای مطلوب و خنکی دارند که می‌توانید در منطقه مناسبی کمپ کرده و از آب‌وهوای آن لذت ببرید. ییلاق فیلبند مقصد مناسبی برای گردشگران ساکن تهران است.

ییلاق‌ها معمولا بارانی هستند بهتر است با تجهیزات کامل راهی سفر شوید. مسیر ییلاق فیلبند حدودا ۴ ساعت طول می‌کشد. می‌توانید با رزرو تور کمپینگ و بررسی آب‌وهوا، آخر هفته خود را به خوشی سپری کنید.

جنگل لفور

احتمالا نام جنگل لفور به کرات به گوشتان خورده است. این جنگل از مقاصد اصلی آژانس‌های مسافرتی است. این جنگل شگفت‌انگیز و جذاب، در سوادکوه قرار گرفته و تنها ۴ ساعت با تهران فاصله دارد. تنها کاری که برای رفتن به این جنگل باید انجام دهید، ثبت‌نام در تورهای یک روزه گردش در این جنگل است. کمپ کردن در این جنگل بکر، حس و آرامش خوبی منتقل می‌کند. وجود درختان کاج و ازگیل در این جنگل باعث شده تا جذابیت طبیعت بکر آن افزایش یابد. کسانی که بیش از دریا و دریاچه به فضای سرسبز علاقه‌مند هستند می‌توانند به آن‌جا سفر کرده و نهایت استفاده را ببرند.

آبشار شاهاندشت

اگر کسی از شما بپرسد بلندترین آبشار ایران کدام است می‌توانید به راحتی نام آبشار شاهاندشت را جزو آبشارهای مرتفع به زبان بیاورید. این آبشار به صورت پله‌ای سرازیر می‌شود و چشم‌انداز حیرت‌آوری مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد. تورهای یک روزه مخصوص تهران به آبشارهای زیادی در اطراف این شهر سفر می‌کنند؛ اما آبشار شاهاندشت مرتفع بوده و از طبیعت متفاوتی برخوردار است. با یک بار گردش، این آبشار به مقاصد مورد علاقه شما تبدیل خواهد شد. در فصل‌های مختلف سال می‌توانید به اینجا سفر کنید؛ اما باید توجه کنید که در فصل زمستان سفر به این منطقه نسبتا خطرناک است.

تورهای یک روزه و یک و نیم روزه اطراف تهران

تنگه واشی

تنگه واشی یکی از مشهورترین و زیباترین مناطق گردشگری نزدیک به تهران است. این تنگه در ۲ ساعتی شهر تهران واقع شده و برای تور یک روزه تهران مقصد بسیار ایده‌آلی است. این تنگه طبیعت دلربا و شگفت‌انگیزی دارد. مسیر تنگه واشی به آبشار ساواشی ختم می‌شود که با گردش در آن می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از مناظر تنگه و آبشار کنار هم لذت می‌برید. علاوه‌بر این، در این مکان یک تنگه دیگر به نام سا قرار گرفته و نام آبشار ساواشی را از این دو تنگه برگرفته‌اند. طول کل تنگه واشی تا تنگه سا ۲۲۵ متر است.

مزیت‌های تور یک روزه

در ادامه به چند مورد از مزایای تور یک روزه خواهیم پرداخت:

عدم نیاز به مرخصی گرفتن

یکی از مهم‌ترین دلایل شرکت در تورهای یک روزه، عدم نیاز به مرخصی کاری است. با شرکت در تورهای آخر هفته یا روزهای تعطیل نیاز نیست تا از محل کار خود مرخصی بگیرید و به راحتی می‌توانید حال و هوای خود را برای یک روز هم که شده عوض کنید.

عدم نیاز به برنامه‌ریزی شخصی

یکی از ویژگی‌های خوب تورها عدم نیاز به برنامه‌ریزی است؛ چراکه آژانس تور برنامه‌ سفر را از قبل مشخص می‌کند. در این صورت بدون نگرانی می‌توانید از گردش خود نهایت لذت را ببرید.

مقرون به‌صرفه بودن

تورهای یک روزه نسبت به سفرهای بلندمدت ارزان هستند و با پرداخت کمترین هزینه می‌توان خاطرات خوش و به یادماندنی در ذهن ثبت کرد. یکی از بخش‌های برنامه تورها مربوط به ارائه غذا است. می‌توانید همراه با گردش در اطراف تهران از خدمات وعده‌‌های مختلف استفاده کنید که هم هزینه کمتری دارند و هم می‌توانید در کنار اعضای گروه از خوردن غذاهای متنوع لذت ببرید.

شرایط تورهای یک روزه و یک و نیم روزه اطراف تهران

تورهای گردشگری از شرایط ویژه‌ای برخوردارند. حمل‌ونقل تورهای گردشگری معمولا به صورت اتوبوس‌های ۲۵ نفر است. همچنین از یک مبدا شروع می‌شوند و پس از گردش در یکی از مکان‌های گفته به پایان می‌رسند. قیمت تور رفتینگ و کمپینگ بسیار مناسب است و بخشی به بیمه اختصاص می‌یابد. شما می‌توانید به صورت تک نفره یا با دوستان خود در آن‌ها شرکت کنید. برخی از تورها خدمات غذایی نیز دارند که در انتخاب تور می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

سخن آخر

اگر به گردش در طبیعت و مناطق بکر ایران علاقه‌مند هستید می‌توانید در مدت زمان کوتاه به این مناطق سفر کرده و از آب‌وهوای مطلوب خارج از شهر لذت ببرید. تور یک روزه گردشگری در شرایط مشغله کاری امروزی طرفداران زیادی پیدا کرده است و برای گردش کوتاه مدت بسیار مناسب هستند. شما هم می‌توانید با بررسی تورهای یک روزه اطراف تهران آن هم تور رفتینگ و کمپینگ به مکان مورد علاقه خود با کمترین هزینه سفر کنید.