اگر قصد خرید تور دبی را دارید، نکست هالیدی مرجع تور و تور لحظه آخری خواندن این مطلب را به شما توصیه می کند.

 

شهر دبی باوجود هتل‌های آسمانخراش پنج ستاره و مراکز خرید لوکس و … فقط برای ثروتمندان و افراد مشهور نیست. با داشتن کمی اطلاعات محلی تجربیات بسیار خوب و کم هزینه ای خواهید داشن. بسیاری از این تجربیات را می‌توانید در خور، بردبی و دیره داشته باشید.

 

غذاخوردن

 

تمامی غذاهای جهان را در دبیو با انواع قیمت‌ها می‌توانید پیدا کنید. رستوران راوی در منطقه‌ی Al Satwa یکی از رستوران‌هایی است که در آن با قیمتی بین 30 تا 40 درهم می‌توانید غذای کاری پاکستانی و نان‌های بزرگ سفارش دهید. برای تست کردن یک غذای خیابانی محلی مثل ساندویچ شاورما به Zaroob یا Zaatar Z Weit  بروید.

 

 

با حدود 11 درهم گردش کنید

 

تاکسی را بیخیال شده و به ایستگاه‌های مترو بروید . متروی بدون راننده‌ی دوخطه‌ی شهر دبی یکی از ارزانترین راه‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان است . با خرید یک کارت Nol و شارژ کردن آن می‌توانید گردش‌های ارزان قیمت خود را برنامه ریزی کنید (برای سفرهای کوتاه حدود 1.8 درهم و برای سفرهای طولانی‌تر 5.8 درهم، مترو روزهای جمعه صبح و نیمه شب تعطیل است). همچنین می‌توانید با خرید کارت طلایی به بخش VIP رفته و از اینترنت Wi-fi رایگان استفاده کنید.

 

 

گردش با دوچرخه

 

دبی در حال‌ حاضر بر روی طرح‌های کرایه‌ی دوچرخه برنامه‌ریزی کرده است. فرقی نمی‌کند در بلوار شیخ زائد باشید یا در تفرجگاه دبی مارینا، می‌توانید دوچرخه‌هایی با قیمت 15 درهم برای نیم ساعت کرایه کنید. در سال‌های اخیر باوجود کافه‌ها، رستوران‌ها و موارد دیگر، خیابان‌های دبی تبدیل به محل خوبی برای پیاده‌روی نیز شده است.

 

 

خرید به سبک قدیمی

 

مرکز خرید دبی مال بزرگترین مرکز خرید در جهان است و اجناس آن گران هستند. برای خرید به سبک بازارهای سنتی 100 سال پیش به خور بروید. دراینجا می‌توانید در بخش دیره طلا و ادویه‌جاتی مانند زعفران خریده و در قسمت بردبی نیز بازارهی سنتی و ارزان وجود دارند. حتما در این بازارها اصرار به چانه‌زنی داشته باشید. برای عبور از میان خور سوار ابرا (قایق عربی کوچک) با کرایه‌ی 1 درهم شوید.

 

به بازدید مسجد بروید

 

مسجد جمیرا بزرگترین مسجد شهر است. تورهای روزانه‌ی فرهنگی (به‌جز جمعه‌ها) هر روز در ساعت ده صبح بصورت رایگان از مرکز شیخ محمد انجام می‌شود. این تور 75 دقیقه به‌طول می‌انجامد و بازدیدکننده‌ها تشویق به پرسیدن هر نوع سوالی درخصوص اسلام و فرهنگ امارات می‌شوند. چندین کافه‌ی زیبا نیز در اطراف مسجد وجود دارد.

 

 

ساحل

 

شهر دبی بیش از 40 کیلومتر خط ساحلی شنی دارد اما بیشتر این منطقه در اختیار هتل‌های پنج ستاره‌ای است که برای ورود به آن باید هزینه پرداخت کنید. پارک ساحلی جمیرا یک پارک عمومی خانوادگی با نجات غریق است که در آن تخت برای آفتاب گرفتن، سایه‌بان، بستنی فروشی و همچنین مناطق پوشیده از چمن، درختان نخل و یک غذاخوری کوچک وجود دارد. ورودی این پارک برای هر نفر 5 درهم است.

 

 

از پارک‌ها استفاده کنید

 

اینطور تصور نکنید که تمامی شهر دبی مملو از آسمان‌خراش‌ها و اتوبان‌های شش لاینه است. در مقابل Business Bay پارک الصفا قرار دارد . این پارک تعداد زیادی اجاق باربکیو دارد و خانواده‌ها در تعطیلات آخر هفته برای پیک‌نیک به این منطقه می‌آیند، ورودی پارک 3 درهم است و در این محل بازارهای هفتگی برگزار می‌شود. کافی شاپ Archive انواع غذاهای مدیترانه‌ای را به شما ارائه می‌دهد.

 

 

کمی فرهنگ معاصر را تجربه کنید

 

در دبی به‌جز خرید کارهای دیگری نیز می‌توان انجام داد! این شهر مرکزی برای هنرمندان خاورمیانه‌ای است که در زمینه‌های هنری مختلف فعالیت می‌کنند. یکی از گالری‌های مشهور Al Serkal Avenue در Al Quoz در یک محله‌ی صنعتی می‌باشد. برای نمایش‌های کلاسیک‌تر می‌توانید به مرکز بین‌المللی مالی دبی (DIFC) بروید که در آن گالری‌های شب‌های هنری ماهانه‌ی رایگانی را برگزار می‌کنند.

 

 

در موزه‌ی دبی کمی درس تاریخ بیاموزید

 

زندگی در دبی در حدود 50 سال پیش بسیار متفاوت بوده است. این شهر از یک مرکز کوچک در اطراف خور در طول 40 سال به این چیزی تبدیل شده است که درحال حاضر می‌بینید. به موزه‌ی دبی بروید و به‌طور رایگان از فرهنگ بادیه نشینان و اماراتی‌ها بازدید کنید که یک تصویر جالب از تغییر زندگی در این منطقه می‌باشد.