اگر قصد خرید تور دبی را دارید، نکست هالیدی مرجع تور و تور لحظه آخری خواندن این مطلب را به شما توصیه می کند.

 

 

    • پیش شماره: +97

 

    • زبان رایج: عربی

 

    • واحد پولی: درهم

 

    • شهرهای مهم: دبی

 

    • اخلاف ساعت با ایران: 00:30+

 

 

دُبِی (به عربی: دبیّ) (به انگلیسی: Dubai)‏ یکی از شهرها و شیخ‌نشین‌های هفت‌گانهٔ امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب کشور ایران و در حاشیهٔ خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان واقع شده‌است. دبی بیشترین جمعیت را در میان هفت شیخ‌نشین کشور امارات دارد و بعد از شهر ابوظبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات است.

 

 

اطلاعات لازم برای سفر به دبی

 

بهترین زمان سفر به دبی :

 

مهمترین مسئله درمورد سفر به دبی میزان گرم بودن دبی در آن بازه زمانی است برای مثال از اواسط اکتبر تا اواسط آوریل با هوایی معتدل و آسمانی آبی مواجه هستید ولی در نیمه دیگر سال دمای هوا تا 37 درجه سانتیگراد بالا رفته و غیر قابل تحمل میشود.

 

و البته شایان ذکر است که ماه اوج شلوغی دبی ماه “می ” است و در دسامبر و ژانویه نیز پذیرای تعداد زیادی مسافر می باشد.

 

آب و هوا :

 

در این شهر بیشتر طول سال هوا آفتابی ست و بارش باران تنها در ماه های زمستانی و به صورت نامنظم رخ می دهد. دمای هوا در زمستان ها به 10 درجه و در تابستان بیابان های آنجا دمای 49 درجه را متحمل می شوند. طوفان های شن در ماه های مارس و آوریل بیشتر رخ می دهند.

 

اطلاعات گردشگری :

 

می توان اطلاعات مفیدی از Department of Tourism & Commerce Marketing با سایت www.dubaitourism.ae  دریافت نمود.

 

ساعات اداری :

 

به طور کلی اداره های دولتی از روز یکشنبه تا پنجشنبه،  از ساعت 7:30 تا 2:30 مشغول به کارند. این در حالی ست که زمان کاری اداره های خصوصی از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر می باشد. فروشگاه ها از 9 یا 10 صبح تا 9 یا 10 شب باز هستند که در آخر هفته ها، جمعه و شنبه، این بازه زمانی بیشتر می شود.

 

 برنامه کاری  بانکها اینگونه است: از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 1 بعد از ظهر و برخی از آنها 4:30 تا 6:30 نیز پاسخگوی شما هستند. پنجشنبه ها از 8 تا ظهر باز هستند و جمعه ها تعطیلند.

 

برق :

 

ولتاژ برق مصرفی در دبی  220 تا 240 ولت بوده و پریز های برق آنها سه شاخه می باشند. در سفر به دبی بهتر است مبدل سه شاخه همراه داشته باشید.

 

مالیات :

 

در دبی هیچ مالیات بر ارزش افزوده ای گرفته نمیشود ولی با این حال در هتل ها و رستوران ها 10% مالیات شهرداری و 10 %  حق سرویس منظور میکنند که معمولاً این مالیات در قیمت احتساب شده است.

 

انعام :

 

در رستورانها معمولاً مالیات در صورت حساب منظور میشود در غیر اینصورت 10%  تا 15% انعام مناسب است. برای پارک کردن ماشین 5 درهم، چند درهم برای هر کیف باربری شده توسط “بل بوی” و برای کرایه تاکسی نیز معمولاً انعامی نمی دهند ولی می توانید در صورت تمایل کرایه را به بالا رند کنید.

 

آب :

 

آب لوله کشی شده از آب خلیج فارس گرفته شده و مناسب برای نوشیدن می باشد ولی با این وجود بطری های آب معدنی در تمامی هتل ها و رستوران ها به وفور وجود دارند.

 

سرویس بهداشتی :

 

سرویس های بهداشتی در دبی در تمامی فروشگاه ها به تعداد هستند ولی در معابر کم دیده می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • راهنمای سفر به دبی با استفاده از مطالب جامع ترین وب سایت های گردشگری گردآوری شده و کاملا قابل استناد است.