پنج قدم برای انتخاب مقصد سفر بعدی‌تان - با پینورست از اقامت خیالتان راحت

البته برخلاف ادعاهای یک سری پست‌های وایرال، هیچ روش علمی دقیقی برای تعیین مقصد سفر بعدی‌تان وجود ندارد. ولی روش‌های خیلی جالبی وجود دارد که می‌توانید مقصد سفر بعدی‌تان را در ایران تعیین کنید. به خصوص حالا که با رزرو آنلاین اقامتگاه در سراسر ایران تنها چند کلیک ساده فاصله دارید.

قضیه روش علمی انتخاب مقصد چیست؟

چند وقت پیش در شبکه‌های اجتماعی یک پست وایرال شده بود که ادعا می‌کرد از یک روش علمی بسیار دقیق برای تعیین مقصد بعدی سفر شما پرده برداشته است.

فرق این پست با پست‌های گیف عادی این بود که یک فرمول ریاضی خیلی ساده‌ هم داشت. البته هدف ایجاد کننده پست این بود که پستش وایرال شود.

فرمول ساده این بود:

۱. یک عدد بین ۱ تا ۹ انتخاب کنید

۲. عدد را ضرب در ۳ کنید

۳. حالا نتیجه را به علاوه ۳ کنید

۴. نتیجه را ضرب در ۳ کنید

۵. حالا دو رقم عددی که به دست میاورید را با هم جمع کنید

۶. عددی که به دست می‌آورید مقصد آینده سفر شماست!

و مقصدها هم به ترتیب از این قرار بودند:

۱. تهران

۲. شیراز

۳. اصفهان

۴. مشهد

۵. لواسان

۶. یزد

۷. کاشان

۸. چالوس

۹. رامسر

۱۰. نمک‌آبرود

۱۱. کیش

۱۲. قشم

۱۳. رشت

۱۴. ماسال

۱۵. انزلی

۱۶. چابهار

۱۷. همدان

۱۸. تبریز

ولی بعد وقتی کاربرها شروع کردند به محاصبه مثلا علمی، نتیجه‌اش سردرگمی و گیجی بود. چرا؟ چون با شانس و اقبال نمی‌شود جایی که دلتان می‌خواهد را انتخاب کنید.

فقط کافی است این ده قدم خیلی ساده را طی کنید.

این ده قدم را طی کنید و به خودتان امتیاز بدهید. اینطوری می‌توانید ترجیح تقریبی خودتان را متوجه شوید.

۱. دلتان برای جنگل و سبزی تنگ‌تر است یا خشکی و کویر؟

پنج قدم برای انتخاب مقصد سفر بعدی‌تان - با پینورست از اقامت خیالتان راحت

این یکی بهتان کمک می‌کند که مشخص کنید بیشتر دلتان می‌خواهد سمت شمال ایران بروید یا مثلا ییلاق‌های اطراف تهران و جنگل‌های سمت زاگرس؟ یا ترجیح می‌دهید سمت کویر بروید و مرکز ایران و جنوب؟

۲. به آب و هوا و سرما و گرما هم خوب فکر کنید

تقریبا در هر بخشی از ایران می‌توانید آب و هوای دلخواهتان را پیدا کنید. مثلا رشت هم می‌تواند گرم باشد و هم مرطوب و هم خنک با توجه به این که چه فصلی تصمیم بگیرید به آن سفر کنید. ولی ماسال تقریبا همیشه سرد و خشک است و کوهستانی و بیشتر ییلاق‌هایش در تمامی فصل‌های سال سرما دارد.

این در حالی است که فرقی ندارد کی به قشم سفر کنید، تقریبا هیچ وقت به لباس کلفت نیازمند نمی‌شوید.

۳. دلتان سفر لوکس و با رفاه کامل می‌خواهد یا یک خانه روستایی ساده هم راضی‌تان می‌کند؟

یکی از روش‌های محبوب سفر رفتن جدید اجاره اقامتگاه به صورت آنلاین است. حالا مسافرها این فرصت را دارند که اقامتگاه‌های مختلف را از نزدیک ببینند و قبل از سفر تصمیم بگیرند چطور جایی دوست دارند اقامت کنند. مثلا دلشان آپارتمان های مبله می‌خواهد یا یک ویلای بزرگ با تمامی امکانات یا مثلا یک اقامتگاه بومگردی ساده؟

پنج قدم برای انتخاب مقصد سفر بعدی‌تان - با پینورست از اقامت خیالتان راحت

شهرهای مختلف از این نظر نقطه قوت‌های مختلفی دارند. مثلا شاید اگر در قشم دنبال اقامتگاه بومگردی باشید بهتر است تا این که دنبال ویلا باشید.

یا مثلا پیدا کردن سوئیت ارزان با کیفیت در تهران خیلی راحت‌تر است تا در کاشان. این خودش می‌تواند شهر مقصد را برایتان محدود کند.

۴. هوس شهرگردی کرده‌اید یا طبیعت‌گردی؟

این هم تصمیم مهمی است. البته خیلی از ایرانی‌ها ممکن است چشم‌بسته بگویند که عاشق گردش در طبیعت هستند. اصلا عشق سبزی و طبیعت و گردش در آن یک جورهایی از ارزش‌های سفر برای ایرانیان است. به خصوص سفر کوتاه. تقریبا غیر ممکن است یک نفر را پیدا کنید که در تعطیلات کوتاه مدت و پنجشنبه‌جمعه راهی کاشان شود! همه راهی شمال می‌شویم. یا یک جایی نزدیک خودمان در طبیعت.

ولی خب هستند کسانی که بدشان نمی‌آید حتی وقتی تعطیلات کوتاه دارند هم به شهرهای تاریخی ایران مثل یزد و کاشان و اصفهان و شیراز سر بزنند. اگر جزو این دسته هستید باید بگوییم که تعداد شما خیلی کم است. ولی شانس خیلی بهتری برای پیدا کردن اقامتگاه مناسب در تعطیلات کوتاه‌مدت دارید!

۵. سفر تنهایی هوس کرده‌اید؟ سفر با رفقا؟ سفر با خانواده؟ یا سفر دو نفره؟

هر کدام از این سفرها یک مدل مقصد می‌طلبد.

مثلا همراه خانواده یا تنهایی سفر کردان اصلا جالب نیست. سفر کاردان دورهمی و دوستان و گروه‌های همراه می‌طلبد. یا به طور مثال سفر به شهرهای جذابی مثل رشت و انزلی و ماسال دونفره خیلی جذاب‌تر است. حتی تنهایی پیاده‌روی کردن در رشت هم جذابیت خودش را دارد.

برای همین خیلی مهم است با چه کسانی دارید سفر می‌روید و به چه قصدی دارید سفر می‌کنید.

نتیجه چه شد؟

بهترین راه برای نتیجه گیری این است که اول جواب سوال اول و دوم را بدهید. بعد در مورد بعدی‌ها تصمیم بگیرید. اگر به همین ترتیب سوالات پیش بروید خیلی زود نتیجه برایتان معلوم می‌شود.

نتیجه هرچیزی که شد فراموش نکنید که پینورست می‌تواند به شما در انتخاب اقامتگاه مناسب کمک کند. پس آن قسمتش را به ما بسپارید. شما فقط مقصد سفرتان را تعیین کنید. از اقامتگاه خیالتان راحت!