ایلام
ایلام – خبرگزاری مهر: روستاهای هدف گردشگری استان ایلام در فصل تابستان دارای جذابیتهای متنوعی برای گردشگران هستند که در این بین روستای کلم واقع در شهرستان بدره به عنوان یکی زیباترین روستاهای استان شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جذابیتهای استان ایلام در بخش گردشگری و آثار طبیعی خارق العاده و شگرف هستند به طوری که چشم هر بیننده ای را خیره می کند که بخشی از زیبایی ها در روستاهای استان نهفته است.

بدون شک وجود باغات، ارتفاعات، دره ها، درختان بلوط، آب و هوای مناسب، آب و.. در روستاهای هدف گردشگری باعث شده این روستاها هر ساله مورد بازدید گردشگران به خصوص در فصل تابستان قرار گیرد.

هم اکنون شش روستای هدف گردشگری در استان ایلام شامل حیدرآباد، کلم، سراب کلان، پشت قلعه، زنجیره علیا، سنگ سفید وجود دارد ه هریک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که به خصوص با داشتن آثار طبیعی در فصل تابستان مناسب گردشگران است.

بدون شک توسعه روستاهای هدف گردشگری در استان ایلام به خصوص در بخش زیرساختها باعث رونق گردشگری و اشتغالزایی در استان می شود ولی این مهم نیازمند توجه مسئولان ارشد استان ایلام و جذب سرمایه گذاری است.

یکی از زیباترین روستاهای هدف گردشگری استان ایلام روستای کلم واقع در شهرستان بدره است که دارای بخشهای طبیعی منحصر به فردی است و در فصل تابستان به دلیل وجو آب و باغات فراوان و قرار گرفتن در کنار کبیرکوه و درختان بلوط زیبایی های دوچندان شده است.

روستاهای کلم به دلیل وجود آثار طبیعی، وجود مبارک دو امامزاده و چند اثر تاریخی تلفیقی از تمدن و تاریخی را تشکل می دهد که بدون شک مناسب گردشگران است.

ایلام1

این روستاها همه ساله به خصوص در فصل تابستان میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و حتی خارج از کشور است که هم اکنون برای توسعع گردشگری این روستا با توجه به ظرفیتهای خوب آن نیازمند زیرساختهای مناسب است.

بدون شک راه ارتباطی و ایجاد کمپینگ گردشگری دو مسله مهم برای توسعه گردشگری در این روستا محسوب می شود که این مهم نیازمند توجه ادرات و بخشهای مختلف استان است.

برنامه های میراث فرهنگی استان ایلام در روستاهای هدف گردشگری

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان ایلام به دلیل جاذبه های متنوع طبیعی در کشور به عروس زاگرش شهرت یافته است.

عبدالمالک شنبه زاده بیان داشت: روستاهای هدف گردشگری استان ایلام بخش مهمی از گردشگری استان را به خود اختصاص داده اند چراکه بخش مهمی از زیبایی های استان در این روستاها قرار داد.

این مسئول اظهار داشت: به طور مثال در روستای کلم وجود آب و هوای خنک در کنار باغات فراوان، مراکز پرورش ماهی، کشت زارهای برنج و..باعث شده هم اکنون یکی از مهمترین مراکز جذب گردشگری در استان باشد.

وی تصریح کرد: یکی از روستاهای استان ایلام که به روستای بوته های سرسبز مشهور است روستایکلماست و این روستا  بدون شک زیباترین روستای استان ایلام است و ظرفیتهای نهفته گردشگری و تاریخی و مذهبی در این روستا باعث شده این روستا هر سال و به خصوص در ایام تابستان و بهار و حتی زمستان و پاییز، گردشگران زیادی حتی از کشورهای خارجی به این روستا سفر کنند.

ایلام2

شنبه زاده بیان داشت: یکی از مهمترین برنامه های میراث فرهنگی استان برای روستاهای هدف گردشگری استان معرفی این روستاها در سطح ملی و ایجاد زیرساختها لازم برای جذب سرمایه گذار و توسعه گردشگری است.

وی افزود: توسعه گردشگری در روستاهای هدف گردشگری باعث درآمدزایی برای مردم روستا و توسعه گردشگری کل استان می شود و بدون شک مردم در اقصی نقاط مختلف کشور به روستاها توجه زیادی دارند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تصریح کرد: احداق کمپینگ و اقامتگاه برای گردشگران از مهمترین برنامه های این سازمان برای ارائه خدمات به گردشگران است و از هر گونه سرمایه گذاری در این روستا نیز با تمام وجود حمایت می کنیم.

وی بیان داشت: نهادهای مختلف استان ایلام باید در بخشهای مختلف از جمله راهسازی و قرار دادن امکانات به میراث فرهنگی در توسعه گردشگری کمک کنند چراکه بدون شک توسعه گردشگری روستاها و دیگر مناطق طبیعی استان به تنهایی قابل انجام نیست.

شنبه زاده بیان داشت: استفاده از ظرفیتهای گردشگری برای توسعه در کل استان ایلام نیازمند تعامل و همکاری و جذب سرمایه گذاری و همچنین تخصیص اعتبارات به موقع است.

وی افزود: در استان ایلام ظرفیتهای بیشماری در بخش گردشگری وجود دارد که نیازمند توجه در بخش اعتباری هستند و بدون شک احداث امکانات در بخشهای گردشگری استان از ضرویات استان است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام افزود: ایلام از لحاظ جغرافیایی در دامنه پر مهر زاگرس واقع شده است که تنوع آب و هوایی آن زبان زد خاص و عام بوده و از جاذبه های توریستی استان به حساب می آید که انبوه درختان بلوط و آب های روان و دشت های زیبا از ایلام استانی ساخته است که سالیانه هزاران نفر برای بازدید طبیعت زیبای آن به این استان مسافرت می کنند.

شنبه زاده بیان داشت: وجود آبشارهای بلند، دره های شگفت انگیز و رودخانه های پرآب، دشت های سرسبز و جنگلهای بلوط؛ طبیعتی دل انگیز را برای ایلام رقم زده اند.