با اینکه تورهای ترکیه را تمام گردشگران و خانواده‌های ایرانی به خوبی می‌شناسند، اما ابهاماتی در مورد قیمت تورهای ترکیه و همین‌طور امکانات آن‌ها وجود دارد. این نوشتار به ارزان‌ترین تور ترکیه آنکارا می‌پردازد!

آنکارا

همان‌طور که گفته شد، تور آنکارا به نوعی مهجورترین و ارزان قیمت ترین در میان تورهای ترکیه است. این تور به سبب کمتر شناخته شدن در میان گردشگران، مخاطب کمتری هم دارد. دلیل دیگر این اتفاق، شاید تعدد مناطق تجاری و اداری در این شهر باشد که به نوعی می‌تواند به رونق گردشگری لطمه وارد کند. اما باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که تور آنکارا دروازه سفر به قونیه است و بهتر است کسانی که قصد سفر به این شهر بسیار معروف را دارند با تورهای آنکارا مسافرت کنند.

جاذبه‌های تاریخی زیادی در آنکارا وجود دارد، اما به دلیل تجمع همه آن‌ها در یک منطقه، می‌توان در مدت زمان کوتاهی از تمام آن‌ها دیدن کرد. این جاذبه‌ها که ریشه در تمدن ایران باستان هم دارند، می‌توانند برای ایرانیان جالب باشند. مخصوصاً اگر ایرانیان علاقمند به سفر به قونیه باشند، می‌توانند از آرامگاه مولانا جلال‌الدین و بسیاری از مساجد و خانه‌های تاریخی قرون گذشته دیدن کنند.

هتل‌ های آنکارا شاید اکثر بار جذابیت تورهای این شهر را به دوش می‌کشند. هتل‌هایی بسیار لوکس و شیک در این شهر وجود دارند که بدون شک اگر در شهر دیگری (مثلاً آنتالیا و یا استانبول) ساخته می‌شدند، قیمت‌های بی‌نهایت گزافی را از مهمان‌های‌شان دریافت می‌کردند، اما در آنکارا با قیمت بسیار پایین‌تری در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند. این هتل‌ها بهترین کیفیت و امکانات را در اختیار مهمان‌ها می‌گذارند و تنوع غذایی بسیار بالایی دارند. البته شاید دلیل این تنوع بالای غذایی، سفرهای کاری و تجاری باشد که در حجم وسیعی به پایتخت ترکیه می‌رسند.  همچنین تور آنکارا را می‌توان به سفری پرخاطره تبدیل کرد، اگر علاقمند به هنر باشید! در این شهر سینماها، سالن‌های نمایش و گالری‌های فراوانی قرار دارد که تجربه بسیار خوبی برای هنردوستان محسوب می‌شوند.

آژانس سالیان سفر با سال‌ها تجربه در تورهای ترکیه، این نوید را به گردشگران داده است که با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از تور آنکارا هم لذت برد و هزینه کم‌تری رابه نسبت سایر تورهای ترکیه پرداخت کرد. نکته مهم در مورد تور آنکارا این است که مخاطب ایرانی کمتری دارد و می‌تواند محیط مناسبی برای آشنایی با مردم سایر کشورهای جهان باشد. همچنین پیاده‌روی در خیابان‌های آنکارا، سازنده خاطراتی‌ست که اکثر گردشگران آنکارا آن‌ها را بی‌بدیل دانسته‌اند.

مراکز خرید بزرگی هم در این شهر فعال هستند و اکثر برندهای بزرگ جهانی در این شهر نمایندگی‌هایی دارند و ایرانیان می‌توانند اجناس موردنیازشان را با قیمت بسیار ارزان‌تر از ایران خریداری کنند. مخصوصاً برای خرید لباس، آنکارا بهترین گزینه است؛ چرا که اکثر فروشگاه‌های ایران از ترکیه تغذیه می‌شوند!