زنجان

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ماه‌نشان از گردشگران خواست در طول تعطیلات سال، بازدید از روستای “قوزلو” که از آن به عنوان ماسوله زنجان یاد می‌شود را فراموش نکنند.

رضا میرزایی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، گفت: این روستای پلکانی در بخش انگوران و در 50 کیلومتری دندی واقع شده و منطقه‌ای است که طی فصل بهار با آب و هوای معتدل و خنک و انواع گیاهان دارویی از جمله تره‌کوهی، ریواس و گلپر، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‎کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه طبیعت بکر و بی‎نظیر این روستا آن طور که شایسته است، معرفی و شناسایی نشده‌، ادامه داد: این منطقه پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر داشته و رودخانه‌ای که از آن می‌گذرد، زیبایی‌اش را دوچندان کرده است، ولی متاسفانه به علت معرفی نشدن و بی‎توجهی از جانب برخی مسوولان جزو روستاهای پلکانی ناشناخته در ایران باقی مانده است.

وی ‌همچنین با اشاره به اینکه اکثر جمعیت این روستا کشاورز و دامدار بوده و از این طریق امرار معاش می‎کنند، خاطرنشان کرد: اهالی این منطقه مهربان و مهمان‌دوست هستند و مهم‏ترین مشکل آن کمبود آب‌شرب و جیره‌بندی این نعمت خدادادی است، به گونه‎ای که روستاییان روزانه تنها یک یا دو ساعت در طول صبح از آب آشامیدنی برخوردارند.

به گزارش ایسنا، شهرستان ماه‌نشان که در غرب استان زنجان واقع شده یکی از بکرترین مناطق استان است و از جاذبه‎های تاریخی و طبیعی همچون دریاچه طبیعی، رودخانه‌های متعدد دایمی و فصلی، کوه‎های سر به فلک کشیده، چشمه‌ها، باغ‌ها و کشتزار‎های زیبا و دیدنی برخوردار است.