روستای میمند

استاندار کرمان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری 1500 نفر گردشگر خارجی از روستای تاریخی و صخره‌ای میمند بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، “علیرضا رزم‌حسینی” پیش از ظهر امروز 26 آذرماه در جلسه جمع بندی بازدید از پروژه‌های شهری کرمان اظهار کرد: از تاریخ 7 خرداد ماه سال 93 تا به امروز، 42 جلسه در حوزه عمران شهری در استانداری کرمان برگزار شده که بیش از 50 درصد این مصوبات تاکنون اجرایی شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های شهرداری، مدیران میراث و همچنین معاونین استانداری کرمان، تا پایان سال آینده تحول خوبی در سیمای شهر کرمان بوجود خواهد آمد.

رزم حسینی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روستای تاریخی میمند نیز گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 800 نفر گردشگر خارجی از این روستای تاریخی بازدید کرده بودند که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری این تعداد گردشگران به 1500 نفر برسند، این در حالی است که در سال گذشته تنها 700 نفر گردشگر خارجی از این روستا بازدید کرده بودند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به 2 اثر تاریخی «شتر گلوی ماهان» و «کاروانسرای وکیل» نیز گفت: متاسفانه این 2 اثر تاریخی متعلق به میراث فرهنگی استان کرمان نیست! و اگر بتوانیم مالکیت این دو اثر را به استان کرمان برگردانیم، کارهای اساسی در این آثار انجام خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه لیاقت مردم کرمان بیش از این است و باید تا جایی که امکان دارد به مردم خدمات ارائه دهیم تصریح کرد: تمامی کارهایی که امروز در استان کرمان در حال انجام است، در شرایط نامساعد مالی دولت یازدهم و با بشکه نفت 30 دلاری صورت گرفته است و ما در استان کرمان با هم افزایی، قرض و اعتبارات در حال ساخت و توسعه استان هستیم در حالی که باید گذشتگان این کارها را انجام می‌دادند.

رزم حسینی با اشاره به آغاز عملیات حفاری بزرگترین تونل انتقال آب به خاورمیانه در استان کرمان نیز گفت: این تونل، یک تونل تاریخی برای استان کرمان است زیرا تا صدها سال آب استان کرمان و همچنین استان‌های مجاور را تامین خواهد کرد ضمن آنکه علاوه بر برطرف کردن بحران مهاجرت، مهاجرپذیری را نیز به همراه خواهد داشت.

استاندار کرمان در پایان خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته در استان کرمان با همراهی و دخالت همه دستگاه‌های اجرایی استان بوده است و نباید این کارها را به شخص خاصی مربوط دانست.