شبکه سی‌.ان‌.ان در گزارشی به معرفی مقاصد پیشنهادی برای گردشگران در سال 2014 از باغ گل الهام‌بخش کامرون تا موضوع تابلو دالی پرداخته است.

به گزارش توریست‌ها به نقل از ایسنا، شبکه خبری سی‌.ان‌.ان در نخستین روزهای سال جدید میلادی در گزارشی به معرفی هشت مقصد گردشگری پیشنهادی برای سال 2014 در هشت کشور پرداخته است که در جهان کمتر شناخته شده‌اند.

«پارک ملی گیراففی» – کنیا

«پارک ملی گیراففی» - کنیا

پارک ملی گیراففی در 17 کیلومتری شهر نایروبی، پایتخت کنیا واقع شده و از زیرساخت‌های گردشگری متنوعی بهره می‌برد و در میان یک جنگل استوایی به مساحت 140 هکتار واقع شده است. در این پارک جنگلی زیبا که یک نمونه منحصربه فرد در جهان محسوب می‌شود حیوانات مختلف از جمله زرافه‌ها و کرگدن‌ها آزادانه تردد می‌کنند و گردشگران می‌توانند از نزدیک آنها را ببینند. همچنین در این پارک مکان‌های ویژه‌ای برای صرف صبحانه در دامان طبیعت در کنار حیوانات راه‌اندازی شده است که گردشگران در آنها می‌توانند به همراه حیواناتی مثل زرافه‌ها صبحانه خود را صرف کنند. پارک ملی گیراففی که در سال 1930 راه‌اندازی شده و تا کنون دو بار در دهه‌های 70 و 80 میلادی گسترش یافته، یکی از پنج مقصد برتر طبیعت‌گردی آفریقا محسوب می‌شود.

«پارک ملی کلارک و دریاچه‌اش» – کانادا

«پارک ملی کلارک و دریاچه‌اش» - کانادا

پارک ملی کلارک و دریاچه‌اش که شهرت جهانی دارد در 265 کیلومتری جنوب غربی شهر تاریخی “آنچوریج” کانادا واقع شده است. این پارک ملی علاوه‌بر بهره بردن از گونه‌های نادر گیاهی، حیوانات متعددی از جمله خرس‌، گرگ،‌ روباه‌ و بز وحشی را در خود جای داده است که بسیاری از آنها فقط در پارک ملی کلارک زندگی می‌کنند. دریاچه کلارک بر اثر پدیده‌های نادر زمین‌شناسی مثل فوران شدید کوه آتشفشانی و یا برخورد صفحات تشکیل دهنده سطح زمین به وجود آمده است و به همین دلیل یک جاذبه گردشگری ارزشمند برای گردشگران علاقه‌مند به علم زمین‌شناسی به شمار می‌رود. همچنین در سال‌های گذشته نیز آثار تاریخی زیادی از عصر یخ و عصر سنگ متعلق به ساکنان اولیه کانادا در اطراف این دریاچه کشف شده‌اند که به جاذبه‌های آن برای گردشگران افزوده است.

«باغ گل آشی‌کاگا» – ژاپن

«باغ گل آشی‌کاگا» - ژاپن

باغ گل “آشی کاگا” در ژاپن که از آن به عنوان الهام بخش جیمز کامرون، کارگردان مشهور آمریکایی در خلق بخش‌هایی از فیلم مشهور «آواتار» نام برده می‌شود، در 80 کیلومتری شهر توکیو – پایتخت ژاپن – واقع شده است و 143 سال قبل با استفاده از درخت‌هایی که از سوی فرمانروای شهر سئول، پایتخت فعلی کره‌جنوبی به امپراطور ژاپن هدیه شد، ساخته شده است. اکنون در روزهای نخستین سال 2014 شکوفه‌های این باغ منظره نادری را به وجود آورده است که از آن به عنوان تونل شکوفه‌ها نام برده می‌شود. در این شرایط کمتر گردشگری را می‌توان یافت که در سفر به ژاپن سری به باغ گل آشی‌کاگا نزند.

هتل «سانتاروزا با چشم‌اندازی زیبا» – ایتالیا

هتل «سانتاروزا با چشم‌اندازی زیبا» - ایتالیا

هتل سانتاروزا که در فراز یک کوه بلند در ایتالیا واقع شده، چند دهه قبل در کنار یک کلیسا به نام سانتاروزا ساخته شد و به همین دلیل سانتاروزا نامیده می‌شود. این هتل به دلیل چشم‌انداز زیبای آن و همچنین بهره بردن از سبک خاص معماری شهرت جهانی دارد و بخش‌های داخلی آن نیز با استفاده از سبک ویژه معماری ویلاهای رومی ساخته شده است که از آن جمله می‌توان به حمام‌های رومی و موزائیک‌های رومی اشاره کرد. به همین دلیل سالانه هزاران گردشگر برای اقامت در این هتل که مشرف به سواحل منطقه گردشگری آمالفی است راهی ایتالیا می‌شوند تا تعطیلات خود را در این هتل زیبا سپری کنند.

«پیست اسکی سن موریتز» – سوئیس

«پیست اسکی سن موریتز» - سوئیس

پیست اسکی سن موریتز در دامنه کوه مشهور سن موریتز که یکی از جاذبه‌های برتر گردشگران زمستانی در اروپا و سوئیس محسوب می‌شود، راه‌اندازی شده است. از سال‌ها قبل در فصل زمستان هزاران گردشگر برای اسکی در این کوه، استفاده از هلی‌برد، پرواز با هلی‌کوپتر و همچنین بهره‌بردن از مناظر زیبای آن و ورزش اسکی راهی سوئیس می‌شوند. البته استفاده از این پیست اسکی و هتل لوکس آن تنها ویژه گردشگران ثروتمند بوده و حداقل هزینه اقامت برای یک شب در هتل آن 368 دلار است.

«درختان واژگون» – ماداگاسکار

«درختان واژگون» - ماداگاسکار

درختان واژگون یا همان “بائوبابس” در مناطق مختلف ماداگاسکار می‌رویند و یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبا در اقیانوس هند به شمار می‌روند. این درختان به دلیل نوع خاصی شاخه که فقط در نوک درخت می‌روید و به ریشه درختان شباهت دارد به درختان واژگون شهرت یافته‌اند. البته یکی دیگر از علل شهرت این گونه از درختان خلق تابلویی از آنها توسط سالواتور دالی، نقاش مشهور است.

«هتل یخی» – فنلاند

 «هتل یخی» - فنلاند

هتل یخی که در شمال فنلاند در منطقه لاپلند در نزدیکی قطب شمال واقع شده به دلیل سرمای شدید هوا در لاپلند در تمام ایام سال قابل استفاده است. در ساخت این هتل که به شکل خانه اسکیموها ساخته شده و شامل ده‌ها سوئیت با سقف شیشه‌ای است تنها از قطعات بزرگ یخ و شیشه استفاده شده است. بیشتر گردشگران این هتل کسانی هستند که برای اسکی به شمال فنلاند رفته‌اند و قصد دارند حداقل برای یک‌بار اقامت در هتل یخی که هر شب اقامت در یکی از سوئیت‌های آن حدود 1200 دلار هزینه دارد را تجربه کنند.

«جزیره هایمند» – استرالیا

جزیره “هایمند” در استرالیا به دلیل بهره بردن از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری یکی از جاذبه‌های برتر گردشگری طبیعی جهان محسوب می‌شود. یکی دیگر از علل شهرت این جزیره زیبا قرار گرفتن دیوار مشهور مرجانی استرالیا که در فهرست میراث جهانی طبیعی سازمان یونسکو به ثبت رسیده در مجاورت آن است. همچنین گردشگران می‌توانند با غواصی در سواحل این جزیره از بقایای کشتی‌های غرق شده دیدن کرده و یا همنشینی با دلفین‌ها و لاک پشت‌ها را تجربه کنند. البته در سال‌های اخیر به دلیل بالا آمدن آب دریاها و همچنین افزایش دمای کره‌ زمین، بخش قابل‌توجهی از این دیوار مرجانی که یکی ازعجایب هفت‌گانه‌ طبیعی جهان محسوب می‌شود از بین رفته است.