سمیرم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: 10 منطقه نمونه گردشگری در شهرستان سمیرم وجود دارد که هفت منطقه آن دارای سرمایه‌گذار است.

فریدون اللهیاری در حاشیه همایش بزرگداشت امیرکبیر و تبیین سیاست ها و خدمات دولت تدبیر و امید در گفت وگو با فارس در سمیرم اظهار کرد: شهرستان سمیرم از قطب های مهم گردشگری با قابلیت های فراوانی است که نیازمند برنامه ریزی مناسب و توجه مسئولان و نخبگان است.

وی از وجود 10 منطقه نمونه گردشگری در شهرستان سمیرم خبر داد و افزود: تاکنون هفت مصوبه منطقه گردشگری در سمیرم دارای سرمایه گذار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان کمپین های عشایری را فرصتی مناسب برای جذب گردشگر در سمیرم دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه تقاضاهای بسیاری مطرح شده و برای بهره برداری بهتر در حال بررسی دقیق آن هستیم.
وی همچنین به ظرفیت های گردشگری در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: استان اصفهان جزو 10 شهر پرجاذبه دنیا است.
اللهیاری ادامه داد: صنعت گردشگری بعد از صنعت نفت و خودروسازی از بزرگ ترین صنعت های دنیا محسوب می شود و نیازمند توجه بیشتر به آن در کشور احساس می شود.
وی به توجه ویژه دولت به جایگاه صنعت گردشگری در برنامه توسعه ششم اشاره و اذعان کرد: اقتصاد ایران باید به سمت صنعت گردشگری هدایت شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: در مشکلات اقتصاد نفتی و دیگر مشکلات اقتصادی دولت توانسته نقدینگی را در کشور بالا ببرد.