فستیوال

فستیوال «سیدنی روشن» تمام رکوردهای قبلی خود را شکسته و امسال میزبان بیش از 270‌هزار بازدیدکننده است که در نوع خود در جذب گردشگر ر کورد محسوب می‌شود.

وزیر گردشگری استرالیا، اندرو استونر با اعلام این خبر افزود: «سیدنی روشن امسال در هفته اول خود با 170 درصد رشد نسبت به سال گذشته روبه رو بوده است.»

جشنواره نور، موسیقی و ایده ها هر سال از سال گذشته بزرگ تر می شود و مخاطبان داخلی و بین المللی اش بیشتر و بیشتر می شود.

از نظر وسعت نیز فستیوال روشنایی سیدنی، امسال تقریبا تمام بخش های مهم این شهر را پوشش داده و خانه اپرا، پل هاربور و مارتین را نیز در بر می گیرد.

حدود دو هفته دیگر تا پایان این فستیوال باقی مانده است و به نظر می رسد راه طولانی برای موفقیت آن باقی نمانده است.

این نمایش گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و می تواند به عنوان یک الگو معرفی شود، به طور مثال سال گذشته حدود 800 هزار نفر به سیدنی روشن آمدند و بیش از 20میلیون دلار درآمد برای این شهر داشت.

محصولاتی چون بستنی و لامپ در این فستیوال بسیار محبوب هستند و تولیدکنندگان داخلی و خارجی درآمدهای هنگفتی از این فستیوال کسب می کنند./ DigitalTravel

اقتصاد برزیل + 3میلیارد دلار

انتظار می رود حدود 3.7 میلیون نفر در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال در برزیل، به این کشور سفر کنند.

همچنین تخمین زده می شود هر گردشگر خارجی، به طور متوسط از چهار بازی فوتبال دیدن و حدود 2488 دلار در زمان اقامتش در برزیل خرج کند.

محاسبه های سرانگشتی نشان می دهد برزیل بعد از برگزاری جام جهانی فوتبال، با 3.03 میلیارد دلار درآمد مواجه خواهد شد.

وزارت گردشگری برزیل چنین آماری را منتشر و اعلام کرده این پیش بینی مالی شامل تراکنش های مالی گردشگران خارجی نخواهد شد.

وینیسیو سلاگس، وزیر گردشگری برزیل همچنین معتقد است: «احتمال این که تاثیر برگزاری جام جهانی فوتبال در برزیل بیش از دو برابر رقمی که اعلام کرده ایم باشد با احتساب تاثیری که این مسابقات بر اقتصاد برزیل می گذارد، دور از ذهن نیست.»

وزیر گردشگری برزیل همچنین اعلام کرده برای انجام این محاسبه، از جام کنفدراسیون ها که سال گذشته برگزار شد، کمک گرفته است. این پیش بینی درآمد را وزارت گردشگری برزیل به کمک بنیاد انستیتو تحقیقات اقتصادی انجام داده است.

انتظار می رود 1.9 میلیون از 3.7 میلیون نفر در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال به برزیل سفر کرده تا از مسابقات جام جهانی دیدن کنند.1.8 میلیون نفر باقیمانده ترجیح می دهند از رویدادهای حواشی جام جهانی لذت ببرند./ FORBES

اعتراض تاکسی دارهای اروپا به نرم افزارهای موبایل

رانندگان تاکسی اروپایی در اعتراضی همگانی به نرم افزارهای رزرو تاکسی چون Uber، از خدمت رسانی خودداری کردند.

حمل و نقل در پاریس، مادرید، لندن، میلان، برلین و دیگر شهرها به دلیل اعتراض تاکسی رانان به سرویس های رزرو تاکسی از طریق نرم افزارهای تلفن های هوشمند با مشکل مواجه شد.

تاکسی رانان مادرید از جدی ترین مخالفان این سرویس هستند به گونه ای که صنف تاکسی داران پایتخت، از رانندگان خواسته تا 24 ساعت هیچ گونه مسافری سوار نکنند.

میدان ترافالگار در لندن نیز از تاکسی ها خالی شده است و تاکسی داران معتقدند این نرم افزار به جای تاکسی متر هم کار می کند و در نتیجه غیرقانونی است. در لندن، تنها تاکسی های سیاه می توانند از چنین تاکسی متری استفاده کنند.

در اعتراض لندن، حدود 4000 تاکسی دار شرکت کرده اند. همچنین در میلان، رم و ناپل نیز جنبش های ملایم تری راه افتاده است./ DigitalTravel

جنگ ستارگان در هتل های ابوظبی

با انتشار خبر فیلمبرداری فیلم هفتم جنگ ستارگان در هتل های ابوظبی، هتلداران این شهر با هجوم گردشگران مشتاق به این فیلم مواجه شده اند.

به دنبال تصاویری که در اینترنت منتشر شد و بخش هایی از فیلم را در یک بیابان خاورمیانه ای نشان می داد، میزان رزرو این هتل ها نسبت به سال قبل، 19 درصد افزایش یافت.

هواداران دو آتشه جنگ ستارگان مشتاقند تا در زمان فیلمبرداری در کنار ساز و کارهای سیاره ای خیالی به نام تتوئین باشند، زیرا احتمالا، قصر جابا در شن ها پنهان است و بعد از مرگ او در بازگشت جدای، احتمالا جایگزینش در این فیلم معرفی شده و او را خواهند دید.

لیندا متیوز، مسئول بازاریابی وب سایت LateRooms.com که در زمینه رزرو هتل آنلاین فعالیت می کند معتقد است: «جنگ ستارگان یکی از بزرگ ترین فیلم های دنباله دار به شمار می آید و دور از ذهن نیست که هواداران این فیلم بخواهند نگاهی هر چند کوتاه به صحنه های این فیلم داشته باشند.»/ CNNUK (ضمیمه چمدان)