بندردیر- خبرگزاری مهر: بندر دیر در جنوب استان بوشهر دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی است که بستر مناسبی در جذب سرمایه گذار و تحول اقتصاد است و با حمایت مسئولان و تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری مناسب شاهد تحول در این بندر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، دریا به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های برای توسعه اقتصادی محسوب می شود و استفاده مناسب از ظرفیت ها نقش بسیار مهمی در اشتغال و تولید و جذب سرمایه‌گذار خواهد داشت.

کشورهایی که به دریا و آب‌های ازاد دستیابی دارند دارای امتیاز بسیار بزرگی به نسبت دیگر کشورها هستند و کشور ما به خوبی از این امتیاز بهره‌مند است و لازم است که به خوبی از این ظرفیت که در اختیار داریم استفاده کنیم.

استان بوشهر دارای بیش از 700 کیلومتر ساحل با خلیج فارس است که بنادر متعددی دارد و استفاده از این بنادر در زمینه صدی و صیادی، دریا و دریانوردی، تجارت و بازرگانی و گردشگری دریایی و صادرات و واردات می‌تواند نقش مهمی در اشتغال و درآمدزایی استان داشته باشد.

بندر دیر در جنوب استان بوشهر دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی است که بستر مناسبی در جذب سرمایه گذار و تحول اقتصاد است که باید به خوبی به ظرفیت‌های این بندر توجه شود.

ساحل بکر و زیبای بندر دیر با مشکلات زیادی روبرو است

بندردیر با مرکز استان 180 کیلومتر فاصله دارد و ساحل بندر دیر یکی از زیباترین مکان‌های ساحل و دریا است که سه اسکله اصلی معروف آن، صادر کننده و تامیین کننده ماهی ومیگو به داخل و خارج کشور است.

این بندر نقش بسیار مهمی در صد و صیادی دارد و با داشتن 500 فروند موتور لنج، کشتی و قایق صیادی و سفاری یکی از بنادر مهم صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

اما هنور ساحل بکر و زیبای آن با مشکلاتی روبرو است که نیاز است مسئولان با آماده ساختن زیرساخت‌هایی زمینه جذب سرمایه گذاری و عمران وآبادانی را در این شهرستان فراهم کنند.

در گذشته هیچ توجهی به سواحل و زیرساخت‌های بندر دیر نمی‌شد

یکی از شهروندان این بندر در گفت وگویی با خبرنگار مهر گفت: این سواحل از نظر زیبایی و پتانسیل های موجود منحصر به فرد است و می تواند زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کند.

علی درویشی افزود: همه به یاد دارند که در گذشته هیچ توجهی به سواحل و انجام زیرساخت ها برای تفریح و گردش مردم در این بندر نمی شد و اکنون سواحل متعلق به همه مردم است و تلاش شود در این راستا منافع مردم را بر هر امر دیگری ترجیج داده شود.

وی اضافه کرد: بندر دیر یکی از بنادر زیبای استان بوشهر است که دارای ساحلی بکر و مناظر دیدنی زیادی دارد که می شود با برنامه ریزی توسعه وپیشرفت را دراین بندربه ارمغان آورد.

افزایش امکانات سواحل و پارک‌های ساحلی دیر

رئیس شورای اسلامی شهر دیر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بندردیر با برخورداری از نوار ساحلی زیبا و بکر می تواند در جذب مسافر و گردشگر تاثیر خوبی داشته باشد و لذا لازم است بستر مناسب برای استفاده از ساحل و جذب سرمایه گذار در تحول اقتصادی منطقه فراهم شود.

عباس پولادی افزود: به دلیل افزایش زیاد مسافران نوروزی و ماندگاری آنان دراین بندر تصمیم داریم در سال آینده امکانات پارک ها و ساحل را بیشتر کنیم تا رضایت مندی مسافران را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: از همه توان و ظرفیت برای توسعه بندر دیر استفاده خواهیم کرد تا شاهد توسعه اقتصادی بندر دیر و افزایش اشتغال در سایه استفاده از سواحل این بندر باشیم.

توجه ویژه به طبیعت ساحل ماسه‌ای

شهردار بندر دیر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان “سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” برنامه های فرهنگی و هنری و اقتصادی علاوه بر طرح های عمرانی از برنامه های شهرداری است.

علی منصوری افزود: الحمدلله شهردار و اعضای شورای اسلامی تصمیم دارند که با برنامه ریزی بهتر زمینه جذب گردشگر و رفاه حال عمومی مردم را در ساحل فراهم کنند.

وی گفت: توجه به طبیعت ساحل ماسه ای، ایجاد امکانات در ساحل و برنامه های فرهنگی و هنری در کنار اسکله و دریا توسط بخش خصوصی می تواند زمینه توسعه و پیشرفت این بندر را فراهم کند.