zanjanمحمد رئوفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در بازدید از دبیرخانه ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی استان زنجان با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده در سال جاری برای تسهیل سفرهای نوروزی در استان اظهار داشت: این اقدامات نسبت به سال گذشته مبتکرانه بوده است.

وی با اشاره به سفر حدود 3 میلیون نفر به استان زنجان افزود: این حجم مسافر نیاز به برنامه‌ریزی متنوع دارند.

*نوروز اوج شادمانی دل‌ها

استاندار زنجان، بهار و نوروز را اوج شادمانی مردم دانست و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی هر آنچه از دستشان بر می‌آید باید برای مستمر کردن شادی‌های مردم انجام دهند.

وی سرور و شادمانی دل‌ها را به هنگام ورود به نوروز از الطاف خداوند برشمرد و گفت: فراهم کردن وسیله شادمانی مردم منطبق با اخلاقیات و سنت‌ها از وظایف مسئولان است.

رئوفی‌نژاد از همه ارگان‌ها عضو ستاد تسهیلات نوروزی استان تقدیر کرد و افزود: اقدامات انجام شده موجبات رضایت شهروندان و مسافران را فراهم می‌کند. (نقشه زنجان)

*برگزاری جشنواره آش در زنجان

در ادامه این بازدید مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این ارگان ارائه داد.

مسعود بیات به برگزاری دو جشنواره صدای بهار و آش در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: جشنواره صدای بهار همزمان با سراسر کشور در زنجان هم برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره آش در رختشویخانه زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره از 24 اسفند ماه آغاز شده و تا پایان تعطیلات ادامه می‌یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، پهن کردن سفرهای هفت سین و اجرای تورهای اماکن تاریخی را از دیگر اقدامات این اداره کل در طول ایام نوروز اعلام کرد.