2014-WorldCup

جمعی از آژانس‌داران گردشگری با ارسال نامه‌ای به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خواستند تا تکلیف «تورهای جام‌ جهانی برزیل» سریع‌تر روشن شود.

در نامه‌ای که از طرف جمعی از آژانس‌های گردشگری، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران، تورگردانان و گروه‌های عمده‌فروش تور امضا شده و در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) قرار گرفته، خطاب به رجبعلی خسروآبادی – مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری تهران – آمده است: «همان‌گونه که مستحضرید مصاحبه‌های مختلف افراد مسوول یا غیرمسوول، مردم علاقه‌مند به سفر برزیل و دیدار از بازی‌ها و همچنین دفاتری را که تحت نظارت مستقیم آن اداره کل فعالیت می‌کند، متحیر نگه داشته است. این در حالی است که تکلیف بازی‌ها، مدت زمان طولانی است مشخص شده و آژانس‌های مسافرتی همه‌ی کشورها، تورهای خود را نیز فروخته‌اند. این تعلل (و دخالت در حوزه‌ی کاری ما) فقط به ضرر مردمی است که می‌خواهند مسافرت کنند، زیرا با تأخیر خرید تور، قیمت‌های گران‌تری را برای پرواز و هتل باید بپردازند (که معلوم نیست شرعا و عرفا چه کسی پاسخگو خواهد بود؟)

علی‌ایحال نظر به این‌که ما برای ارتباط صحیح با مشتریان خود باید توضیحی روشن و شفاف برای ایشان داشته باشیم، تقاضا دارد مقرر فرمایید تکلیف این بخش از مجموعه‌ای را که آن جناب، مسوولیت نظارت بر آن را عده‌دار هستید مشخص و مردم را نیز از سردرگمی خارج کنید.»

به گفته‌ی برخی آژانس‌داران، در حال حاضر به‌خاطر مشخص نشدن این تکلیف، دفاتر خدمات مسافرتی امکان فروش تور جام جهانی برزیل را ندارند و تبلیغات روزنامه‌ای نیز به‌خاطر هشدارهای مقامات مسوول بسیار کم شده است. فدراسیون فوتبال و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز تا کنون هرچه اطلاعیه داده‌اند مبنی بر این بوده که فروشندگان تور جام جهانی را تأیید نمی‌کنند و تا کنون آژانس مشخصی را تعیین نکرده‌اند.

همچنین برخی از این آژانس‌دارها گفته‌اند، به‌خاطر مشخص نبودن این تکلیف صراحتا می‌توان اعلام کرد در حال حاضر هر توری که به نام جام جهانی برزیل فروخته می‌شود، پوچ و کاذب است، چون ظاهرا برای مشخص شدن این تکلیف باید فدراسیون و سازمان میراث فرهنگی به اجتماع برسند.