کارشناس مسوول گردشگری و حمل‌ونقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از وجود 464 روستای هدف گردشگری در کشور خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری بسته شد، روستاهای هدف گردشگری طبق شاخص‌هایی، در کارگروه استانی بررسی و سپس به کارگروه ملی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،منطقه‌ی کردستان، حسن قدیانی با اشاره به اهمیت بحث آموزش در راستای توسعه، اظهار کرد: مبحث آموزش از مهم‌ترین عواملی است که روستاهای هدف گردشگری باید برای آشنایی با نحوه‌ی نگهداری و حفاظت از جاذبه‌های گردشگری خود و نحوه‌ی بهره‌برداری از آن‌ها برای توسعه‌ی گردشگری، به آن بپردازند.

او درباره‌ی برگزاری کارگاه آموزشی بهسازی روستاهای دارای بافت با ارزش در سنندج، گفت: این دوره‌ی آموزشی با حمایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور توسط دفتر امور روستایی استانداری کردستان و با همکاری جهاد دانشگاهی این استان، با حضور 31 دهیار از سطح کشور در راستای آشنایی با نحوه‌ی نگهداری از بافت با ارزش روستایی و بهره‌برداری از پتانسیل گردشگری این بافت‌های با ارزش روستایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بهسازی بافت روستاهای با ارزش کشور، ادامه داد: در راستای اجرای این طرح تا کنون براساس شاخص‌های تعیین‌شده، روستاهای دارای بافت با ارزش در سطح کشور انتخاب شده‌اند و توسط بنیاد مسکن، سامان‌دهی آن‌ها به پایان رسیده است.

قدیانی با تأکید بر لزوم سامان‌دهی این روستاها، افزود: تقویت زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری این روستاها می‌تواند نقش بسزایی در جذب گردشگر و توسعه‌ی این صنعت در کردستان داشته باشد.