ترکیه

دولت ترکیه با هدف ادامه روند رو به رشد گردشگرانش به قاره سیاه چشم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این راستا طی دو سال آینده و در قالب یک برنامه 18 ماهه گردشگران بیشتر کشورهای آفریقایی برای سفر به ترکیه نیاز به اخذ ویزای گردشگری نخواهند داشت.

به گزارش ال آفریکا، در این راستا از ماه سپتامبر گردشگران پنج کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا، روآندا، سودان جنوبی و ساحل عاج برای سفر به ترکیه نیاز به اخذ ویزا نخواهند داشت.

از سوی دیگر خطوط پروازی بین شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر ترکیه نیز به پایتخت‌های آفریقایی افزایش می‌یابد تا راه برای جذب 50 میلیون گردشگر به در سال 2023 و کسب درآمد 50 میلیارد دلاری از صنعت گردشگری در این سال فراهم شود.

در حال حاضر بیشتر گردشگران ترکیه از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس آلمان، روسیه، انگلیس، ایران، بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه، سوریه و ایتالیا بوده و پیش‌بینی می‌شود این کشور در سالهای آتی به مقصد جدید گردشگران آفریقایی نیز تبدیل شود.

ترکیه به لطف بهار عربی در سال 2011 هفتمین مقصد گردشگری جهان نام گرفت. سازمان جهانی گردشگری نیز ترکیه را یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری می‌داند که حاصل آن رشد چشمگیر درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری بوده است.