10
یکی از آژانسهای مسافرتی تهرانی در حالی اقدام به تبلیغ تورهای گردشگری ترکیه در شبکه های ماهواره ای کرده که برای جذب گردشگران در این تورها از تبلیغ کنسرتهای رایگان خوانندگان لس آنجلسی و نوشیدنی در هتل نیز استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار مهر،” آژانسهای مسافرتی حق تبلیغات خارج از عرف را ندارند.” این جمله ای بود که بارها و بارها از سوی مسئولان گردشگری در سالهای اخیر تاکید شده است ولی این بار بازهم یکی دیگر از دفاتر خدمات مسافرتی در تهران از ماهها پیش، اقدام به تبلیغ تورهای گردشگری در شبکه های ماهواره ای کرده و با آب و تاب فراوان هم اعلام کرده که گردشگران نه تنها می توانند از همه نوع نوشیدنی در هتلهایشان استفاده کنند بلکه شرکت در کنسرت های موسیقی خوانندگان لس آنجلسی نیز رایگان خواهد بود.

شماره ای که تبلیغات ماهواره ای اعلام می کند متعلق به یکی از شرکت های ترکیه است که هر مخاطبی را پس از برقراری تماس با آژانس گردشگری به نام “گ.س” ارتباط می دهد. در این تماس اپراتور آژانس گردشگری ایرانی اعلام می کند که اقامت در هتلهای 5 ستاره ممتاز در یکی از بهترین مناطق گردشگری ترکیه انجام می شود که تمام هتلهای 5 ستاره و لوکس ترکیه نیز در همان جا مستقر هستند. این هتل تمامی خدمات لازم برای هر گردشگر را در اختیار قرار می دهد از جمله انواع نوشیدنی ها و کنسرت ها. بنابراین می توانید با پرداخت 7 میلیون و 300 هزار تومان به مدت 6 شب در این هتل اقامت کرده و از منوی غذایی کامل استفاده کنید. ضمن اینکه نماینده آژانس در هتل نیز مستقر است اما تور گشت شهری نخواهیم داشت. اما به جای آن می توانید در کنسرت های خوانندگان لس آنجلسی که هر شب برگزار می شود به صورت رایگان حضور پیدا کنید.

این اپراتور توضیح می دهد که تبلیغات ماهواره ای از طریق همین شرکت انجام می شود ولی ما برنامه کنسرت ها را نداریم و می توانید پیش از آن از هتل مربوطه اطلاعات دقیق تر را دریافت کنید.

دفتر نظارت و ارزیابی دفاتر خدمات مسافرتی معاونت گردشگری که همیشه مدعی برخورد با این نوع تبلیغات و نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی است هنوز پاسخی دراین باره به خبرنگار مهر نداده است این درحالی است که مخاطبان شبکه های ماهواره ای مدتهاست شاهد این تبلیغ هستند.