turkeyدولت ترکیه برای گردشگران عرب در ماه رمضان فرش قرمز پهن می‌کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، دولت ترکیه و به ویژه مقامات صنعت گردشگری استانبول که مقصد نخست گردشگری ترکیه‌ است، برای میزبانی از گردشگران عرب در ماه مبارک رمضان آماده می‌شود.

در این راستا، از حدود یک هفته دیگر طرحی با عنوان «رمضان در استانبول» اجرا می‌شود که هدف اصلی از اجرای آن جذب گردشگران مسلمان به استانبول به ویژه گردشگران کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در ماه مبارک رمضان است.

سال گذشته نیز در ماه مبارک رمضان طرحی مشابه در استانبول اجرا شد که حاصل آن رشد 97 درصدی ورود گردشگران عربستانی و رشد 144 درصدی گردشگران کویتی به استانبول بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی‌، در قالب طرح رمضان در استانبول‌، شرایط برخی از هتل‌های استانبول مناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان خواهد شد و در طول این ماه علاوه‌بر رعایت شئونات اسلامی در این هتل‌ها، در زمان افطار نیز با خرما، شیر و غذاهای محلی از روزه‌داران پذیرایی می‌شود.

البته امسال به دلیل ناآرامی‌های اخیر در استانبول نگرانی‌های زیادی از سوی مسئولان صنعت گردشگران این شهر، به ویژه فدراسیون هتلداران ترکیه در زمینه کاهش چشمگیر گردشگران رمضان در این شهر وجود دارد و‌ آنها امیدوارند که با اجرای این طرح، گردشگرانی که به استانبول سفر می‌کنند، کمتر از گردشگران سال 2012 نباشد.

استانبول که مقصد نخست گردشگری ترکیه به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر به دلیل بهره‌گیری از جاذبه‌های متنوع گردشگری نقش چشمگیری در رشد صنعت گردشگری در ترکیه داشته است. این شهر همچنین یکی از نامزدهای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی سال 2020 بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی میزبان حدود 12 میلیون گردشگر باشد که این امر می‌تواند درآمد 12 میلیارد دلاری را برای این شهر و اقتصاد ترکیه به همراه داشته باشد.

دولت ترکیه قصد دارد تا سال 2023 درآمد این کشور را از محل صنعت گردشگری به دو برابر افزایش داده و با میزبانی از سالانه 50 میلیون گردشگر، 50 میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی ترکیه کرده و این کشور را در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان قرار دهد.