health

مقامات سیاسی دو کشور ترکیه و امارات برای افزایش همکاری‌های فرهنگی برای گسترش گردشگر وارد مذاکره شدند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، به دنبال افزایش 197 درصدی درآمد گردشگری ترکیه در سال گذشته که شامل ورود 150 هزار گردشگر اماراتی به این کشور برای دریافت خدمات درمانی می‌شد،‌ سفارت ترکیه در امارات تلاش می‌کند گردشگران بیشتری را به مراکز بهداشتی و درمانی این کشور بکشاند.

در این رابطه، گفتگوها و مذاکرات زیادی میان مسوولان دو کشور برای ارتقاء سطح کیفی این مراکز انجام شده است.

همچنین یک گروه کارشناس اماراتی از ابتدای ماه می برای دیدار از ساختما‌ن‌ها و مراکز زیربنایی و پزشکی و پیگیری‌ روند تکمیل خدمات پزشکی و کادر تخصصی پزشکان به این کشور وارد شده‌اند.

تا کنون ده‌ها هزار بیمار از کشور امارات در مراکز درمانی ترکیه درمان شده‌اند.

سفر به ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای خاورمیانه برای اماراتی‌ها کم‌هزینه‌تر و آسان‌تر است. هم‌چنین امارات یکی از مهم‌ترین شرکای اقتصادی ترکیه در منطقه است.

علاوه‌ بر تعداد زیاد مرکز پزشکی مورد تایید دو کشور در تخصص‌های گوناگون، هزینه‌های درمانی نیز نسبت به سایر کشورهای منطقه 25 درصد پایین‌تر است.

ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا تمامی استاندارهای پزشکی از جمله ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها و خدمات پزشکی را رعایت می‌کند. هم‌چنین مسافران منطقه خلیج فارس و کشورهای عربی ترجیح می‌دهند برای دریافت این خدمات به کشوری اسلامی که از نظر فرهنگی و مذهبی به آن‌ها نزدیک‌تر است، مسافرت کنند.