جولین مور

به نظر می‌رسد اعطای جایزه اسکار اخیر به «مور» برای ایفای نقش در فیلم «هنوز آلیس» اهمیت چندانی برای ترکیه‌ای‌ها ندارد. چرا که وی به دلیل بازی ضعیفش از سوی مجمع گردشگری ترکیه اخراج شد.

به گزارش ایسنا، مجمع گردشگری ترکیه که با جولین مور برای بازی در یک فیلم تبلیغاتی قرارداد بسته بود، این بازیگر اسکاری هالیوود را به دلیل بازی ضعیف اخراج کرد.

گفته می‌شود؛ وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از بازی وی در فیلمی تبلیغاتی برای توسعه صنعت گردشگری این کشور راضی نبوده و از فیلمبرداری دوباره با حضور وی خودداری کرده‌اند.

به گزارش تلگراف، این پروژه با هدف جذب گردشگران آمریکایی و انگلیسی به ویژه زنان و قشر ثروتمند این کشورها طرح شده بود.

انتخاب «مور» برای بازی در نقش زنی که دوباره به سراغ مقاصد سفرهای دوران کودکی‌اش می‌رود، از همان ابتدا هم به مذاق برخی ترک‌ها خوش نیامد. بعضی از مقامات ترکیه معتقد بودند که وی شخصیتی «افسرده» دارد و برای تبلیغ در این حوزه مناسب نیست.

جولین «مور» متولد سوم دسامبر 1960، پس از اتمام دوره تئاتر در دانشگاه بوستون کارش را با حضور در چند نقش تلویزیونی آغاز کرد. وی حرفه بازیگری را از دهه 90 آغاز کرد، اما تا اوایل آن دهه، نقش‌های دوم را ایفا می‌کرد اما با بازی در «شورت‌کات» ساخته «روبرت آلتمن» در سال 93 و پس از آن بازی در «وانیا خیابان چهل ودوم» و «امن» به ترتیب در سال های 94 و 95، نطقه عطفی در کارنامه سینمایی خود ایجاد کرد.

پس از آن و در سال‌های 95 و 97، ایفای نقش در فیلم‌های «9 ماه» و «جهان گمشده: پارک ژوراسیک» او را به ستاره نقش‌های اول هالیوود بدل کرد. از دیگر نقش‌آفرینی‌های موفق او می‌توان به بازی در فیلم‌های «لبوفسکی بزرگ»، «ماگنولیا»، «هانیبال» و «فرزندان انسان» اشاره کرد.

اواخر دهه 90 و اوایل 2000 سال‌های به شهرت رسیدن مور بود؛ اولین نامزدی او برای بازی در فیلم «شب‌های بوگی» رقم خورد و پس از آن سه بار دیگر نیز برای فیلم‌های «ساعت‌ها» «پایان رابطه» و «دور از بهشت» نامزد بهترین بازیگر اسکار شد. وی اخیرا در قسمت اول فیلم «بازی‌های گرسنگی: مرغ مقلد» نیز بازی کرده و برای هنرنمایی در نقش اول «هنوز آلیس» جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.