طبیعت

همزمان با آغاز سفرهای آخر تابستان، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با صدور اطلاعیه‌ای، با دعوت از مسافران برای دیدن مقاصد جدید، نکاتی را برای تنظیم سفری ایمن و راحت اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به در پیش بودن سفرهای آخر تعطیلات تابستان، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با تشکیل جلسه در سطوح مدیران کل و معاونان دستگاه‌های عضو و اعزام ناظران تلفیقی به استان‌های پرتردد و احصاء مشکلات و معضلات و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها ، توصیه‌هایی را به شرح زیر اعلام کرد:

1. توصیه می‌شود ضمن مشورت با دفاتر خدمات مسافرتی، دوستان و صاحب‌نظران و با مطالعه‌ی مقاصد مختلف گردشگری ترجیحا هدف سفر را از بین مقاصد کمتر شناخته‌شده و کم‌بازدید انتخاب کنید و در این راستا با برنامه‌ریزی کامل و پیش‌بینی شرایط و نیازمندی‌ها، برنامه‌ی سفر را تنظیم کنید.

2. توصیه می‌شود هموطنان سفر آخر تعطیلات تابستانی را با توجه به فصل بازگشایی مدارس، به روزهای پایانی شهریورماه موکول نکنند و تلاش کنند، چند روز قبل از پایان تابستان، به شهرهای خود مراجعت و برای ایجاد آمادگی حضور فرزندان در مدارس و دانشگاه‌ها اقدام کنند.

3. با توجه به شرایط جوی و آب وهوای ناپایدار اواخر تابستان و ابتدای پاییز، مسافران قبل از سفر طی تماس با شماره‌ی 134 سازمان هواشناسی نسبت به کسب اطلاع از وضعیت آب و هوای مقصد سفر اقدام کنند.

4. اکیدا یاد آوری می‌شود قبل از سفر ضمن بازبینی فنی وسیله‌ی نقلیه شخصی نسبت به سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و از طریق تماس با شماره‌ی 141 از وضعیت تردد جاده‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید.

5. ضروری است، ادارات کل استانی دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی خدمات سفر در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر استان‌ها، برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت بر واحدهای زیرمجموعه به‌منظور ارائه‌ب خدمات ترافیکی، انتظامی، بهداشتی، امداد و نجات، امداد خودرو داشته باشند و درباره‌ی تأمین نیازمندی‌های احتمالی آن‌ها، تمهیدات لازم را از هم‌اکنون بیاندیشند. در این راستا، ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌عنوان دبیران ستاد اجرایی باید ضمن فعال نگه داشتن دبیرخانه، به‌صورت مستمر بر خدمات‌رسانی تأسیسات و موسسات گردشگری مانند هتل‌ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای بین راهی و سایر واحدهای گردشگری، نظارت جامع و کامل را اعمال کنند و در جهت اسکان موقت، اضطراری و پذیرایی از مسافران و گردشگران، ضمن اتخاذ تدابیر لازم، با دستگاه‌های ذی‌ربط هماهنگی‌های مربوطه را از هم‌اکنون به عمل آورند.

6. دبیرخانه‌ی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن برنامه‌ریزی بر ای فعال بودن در ساعات و ایام تعطیلات آخر هفته و ارتباط مستمر با ستادهای اجرایی استان‌ها، روند کلی سفر هموطنان را تحت نظر خواهد داشت و از طریق صدور اطلاعیه‌های مستمر هم‌میهنان را برای سفری توأم با رضایت کامل و بازگشتی ایمن یاری می‌کند. به هموطنان عزیز نیز توصیه می‌شود که به اطلاعیه‌های صادره ازسوی ستاد مرکزی و ستادهای اجرایی استان‌ها گوش فرا دهند و در برنامه‌ریزی‌های سفر خود حتما نکات مطروح‌شده را لحاظ کنند.