چین

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اعلام پایان سفر خبرنگاران و توراپراتورهای آلمانی در ایران گفت: چین پس از آلمان در نوبت بعدی بازاریابی و همچنین اجرای تورهای آشناسازیِ بازارهای مستعد گردشگری با ایران قرار گرفت.

علی‌باقر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا، درباره‌ی اجرای تور آشناسازی رسانه‌ها و توراپراتورهای آلمانی در ایران، توضیح داد: این سفر که مشتمل از 10 خبرنگار و توراپراتور مهم این کشور بود با هماهنگی سفارت ایران در آلمان اجرا شد. سفر آن‌ها نیز در برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای بازاریابی در کشورهای هدف مثل چین که به عنوان بازار مستعد گردشگری در نوبت بعدی قرار دارد، بود.

به گفته‌ او، این خبرنگاران و توراپراتورها در سه چهار روزی که در ایران حضور داشتند سفر ترکیبی به مقاصد روتین و جدید انجام دادند که امروز ایران را ترک خواهند کرد.

این خبرنگاران از رسانه‌هایی چون تورینگر، اکسکلوسیو، راین‌ماین، سونتاژ، ولت، اشترن و تلویزیون ARD آلمان بودند.

نعمتی در ادامه‌ این سخنان از تعیین مقاصد ترکیبی جدید خبر داد و افزود: قصد داریم مسیرهای جدید را نخست با گردشگری داخلی توسعه دهیم تا وضعیت زیرساخت،‌خدمات و مهمان‌نوازی آن‌ها برای پذیرش گردشگر خارجی آماده شود.

وی گفت: به دنبال توسعه‌ی توزیع مکانی سفر و معرفی مسیرهای ناشناخته، با استان‌های فارس، اصفهان و یزد هماهنگی شده است تا در کنار آن‌ها با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد تورهای تلفیقی اجرا شود.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که درحال حاضر 15 بسته سفر بین این پنج استان تهیه شده است، افزود: هفته‌ی گذشته نشستی با همین موضوع در شیراز برگزار شد و قرار است نشست بعدی در تهران باشد. این اقدامات برای آن انجام می‌شود تا مسافرانی که به اصفهان و شیراز می‌روند حتما جاذبه‌های چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را نیز ببینند.