آمریکا

گردشگران چینی از شهرهای پکن و شانگهای با ولخرجی خود در دو مقصد اصلی گردشگری آمریکا، هر ساله مبالغ هنگفتی را در نیویورک و لس‌آنجلس هزینه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، براساس شاخص 2015 مسترکارت درباره مقاصد گردشگری جهانی، گردشگران پکن در سال 2015 همچنان مهمترین منبع درآمد گردشگری شهر نیویورک خواهند بود، در حالیکه تعداد گردشگران پکنی در شهرهای لندن، سائوپالو، پاریس و تورنتو بیشتر است.

براساس این تحقیق که تخمین‌هایی را درباره سال 2015 ارائه داده، امسال 977 هزار لندنی به عنوان گردشگر به نیویورک سفر خواهند کرد، در حالی که تنها 430 هزار گردشگر از پکن راهی این شهر آمریکا می‌شوند اما میزان صرف هزینه گردشگران اهل پکن 1.3 میلیارد دلار در مقایسه با 1.1 میلیارد دلار لندنی‌ها خواهد بود و از سویی دیگر 641 هزار گردشگر از تورنتو نیز تنها 214 میلیون دلار در نیویورک خرج خواهند کرد.

میزان هزینه گردشگران پکن در چند سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته، به طوریکه سال گذشته نیز گردشگران اهل پکن، 1.4 میلیارد دلار در نیویورک هزینه کردند که اندکی بیشتر از تخمین سال جاری است.

در این میان گردشگران اهل شانگهای نیز امسال منبع اصلی درآمد گردشگری لس‌آنجلس خواهند بود در حالی که گردشگران لندنی و ونکوور تعداد بیشتری گردشگر در لس‌آنجلس خواهند داشت، اما گردشگران اهل شانگهای چین با صرف 896 میلیون دلار بیشترین درآمد را برای بخش گردشگری لس آنجلس به ارمغان می‌آورند و گردشگران از توکیوی ژاپن نیز 506 میلیون دلار پول در نیویورک خرج خواهند کرد.

گردشگران چینی در حال حاضر رتبه نخست جهان را از حیث میزان هزینه در سفرهای خارجی دارا هستند و براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری در سال 2014 این هزینه با رشد 28 درصدی به رقم 165 میلیارد دلار رسید.

شهرهای آمریکایی از قوانین مربوط به ویزا در مورد گردشگران چینی بهره می‌برند و هم اکنون ویزای 10 ساله به گردشگران چینی برای بازدید از شهرهای آمریکا به عنوان گردشگر اعطاء می‌شود و بسیاری از کشورهای دیگر نیز همچون آمریکا در تلاش برای تسهیل سفر گردشگران پولساز چینی هستند.

افزایش گردشگران چینی به ایجاد ده‌ها هزار شغل در نیویورک انجامیده است، مسافرانی که بیشتر پول خود را صرف خرید کالاهای لوکس می‌کنند.

به گزارش نیویورک تایمز، چینی‌ها در میان گردشگران خارجی بیشترین بازدید را از موزه‌ هنر متروپلیتن دارند و این موزه نیز امکاناتی چون کتابچه راهنما، راهنمای صوتی و اپلیکیشن موبایل به زبان چینی در اختیار این گردشگران قرار می‌دهد.

تأثیر گردشگران چینی بر رونق هر چه بیشتر شهرهای پرگردشگر جهان جای رشد بسیار زیادی دارد چرا که در حال حاضر تنها 6 درصد از کل جمعیت چین گذرنامه دارند.