گرمسار

اطلس گردشگری شهرستان‌های گرمسار، آرادان و بخش ایوانکی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه سمنان، این کتاب در 276 صفحه تمام گلاسه و تمام رنگی و به صورت نفیس به همت ابوالفضل حسنی – عکاس گرمساری – به چاپ رسیده است.

ابوالفضل حسنی در این‌باره به خبرنگار ایسنا تعداد فصل‌های اطلس گردشگری شهرستان‌های گرمسار و آرادان را 12 فصل عنوان کرد و گفت: این فصل‌ها به صورت تصویری است و شامل عکس‌های قدیم گرمسار، آرادان و ایوانکی، طبیعت این سه شهر، حاشیه رودخانه حبله رود، حیات وحش، گردشگری نمک و نمک درمانی، گردشگری محصولات کشاورزی، گردشگری عشایر و معرفی بازی‌های بومی و محلی شهرستان‌های گرمسار، آرادان و بخش ایوانکی، معماری کهن خوار (گرمسار قدیم)، صنایع دستی و هنری منطقه، آداب و رسوم سنتی و مذهبی شاخص منطقه و عکس‌های پشت دوربین است.

حسنی ادامه داد: این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی نگارش شده و با توجه به بکارگیری نیروهای متخصص جهت مشاوره برای چاپ عکس‌ها، این کتاب علاوه‌بر استفاده عموم می‌تواند مورد استفاده افراد متخصص در رشته‌های مختلف تحصیلی از جمله رشته‌های جغرافیای توریسم، گردشگری، مردم شناسی، منابع طبیعی و … شود.

وی تصریح کرد: مشاور علمی این کتاب پروفسور کردوانی بوده که در این راه کمک‌های بسیاری به مولف کتاب اطلس گردشگری شهرستان‌های گرمسار و آرادان کرده است.

حسنی اظهار کرد: در این کتاب از بین 2 هزار فریم عکس پیشنهادی 570 فریم عکس رنگی انتخاب و به چاپ رسیده است. 60 فریم آن عکس‌های هوایی بوده که در پروازهای مختلف عکسبرداری شده است.

وی هدف از تالیف این کتاب را شناساندن جاذبه‌های مختلف و پتانسیل شهرهای گرمسار، آرادان و ایوانکی عنوان کرد.

حسنی در خصوص رونمایی کتاب خود نیز گفت: این کتاب در اواخر مهرماه جاری به صورت زنده از پخش یک سیمای ملی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان، نماینده و فرماندار گرمسار و جمعی از مسئولان اجرایی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه برای تدوین این کتاب نفیس 5 سال وقت گذاشته است افزود: تاکنون 2 اثر تالیفی تحت عناوین «ریکان شکوه دیروز افتخار امروز» و «عکس‌های تاریخ انقلاب» از وی به بازار کتاب راه یافته است. همچنین یک کتاب با عنوان «دفاع مقدس» نیز در دست تالیف دارد.

ابوالفضل حسنی که برگزاری بیش از 20 نمایشگاه انفرادی و نشر 3 عنوان کتاب را در کارنامه خود دارد بیش از 3 دهه است به کار عکاسی مشغول است.