sharifمحمد شریف ملک زاده در گفت وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره اجرای اولتیماتومی که پیش از نوروز 92 به مراکز خدمات گردشگری در کشور داده شد تا اگر حتی یک شاکی هم داشتند پلمپ و لغو مجوز شوند، اظهار داشت: این موضوع، کاملاً در حال اجراست به طوری که اگر شکایتی اعلام و نسبت به تشکیل پرونده، اقدام شود و کمیته بررسی به شکایات در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به این نتیجه برسد که تخلفی صورت پذیرفته است در همین ایام نوروز نسبت به پلمپ و لغو مجوز آن اقدام می شود.

وی افزود: در طی انجام دور نخست سفرهای نوروزی مردم بیش از 50 آژانس گردشگری و مرکز اقامتی در کشور به دلیل تخلف، پلمپ، لغو مجوز و کاهش درجه را تجربه کردند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه به محض اعلام شکایات مردم از طریق تماس با شماره تلفن 09669 گزارش ها بررسی و پرونده تشکیل می شود، گفت: بیش از 70 تا 80 درصد مردم که شکایت داشته اند وقتی پیگیری ها انجام می شود و کارشناسان به متخلفان می رسند شکایتشان را پس می گیرند و رضایت می دهند به همین دلیل آن واحد متخلف، فقط اخطار را دریافت می کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره تحقق پیش بینی های ستاد تسهیلات سفرهای کشور در خصوص نوروز 92 گفت: همان طور که پیش بینی می شد مردم امسال به سراغ سفر به مناطق ناشناخته و کمتر شناخته شده رفتند.

رونق گردشگری با علایق ویژه

ملک زاده ادامه داد: نوروز امسال، گردشگری با علایق ویژه راه خود را پیدا کرد و سفر به مناطق ناشناخته در کشور 23 درصد رشد را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: ثمره برپایی جشنواره «صدای ملی عشایر» را در نوروز 92 به نظاره نشسته ایم و شاهدیم که سفر به روستاها و مناطق عشایری 78 درصد نسبت به نوروز گذشته رشد یافته است.

بازدید 19 میلیون نفر از جشنواره صدای بهار

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از بهره مندی 19 میلیون و 350 هزار نفر از جشنواره صدای بهار در استانهای مختلف کشور خبر داد و گفت: برنامه های این جشنواره که از 4 فروردین ماه رنگ و بوی فاطمی به خود گرفته است تا 16 فروردین ماه با رویکرد برنامه های فرهنگی و مذهبی متناسب با ایام فاطمیه ادامه خواهد یافت.

اولین حضور سرزده

معاون رئیس جمهور در خصوص بازدید سرزده رئیس جمهور از دفتر مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای کشور در معاونت گردشگری گفت: بازدید سرزده رئیس جمهور از این ستاد برای نخستین بار بود که انجام می شد که در بین دست اندرکاران امور سفرهای کشور نیز، انگیزه بیشتر، نشاط و انرژی مضاعف برای خدمت رسانی در مدت زمان باقیمانده از نوروز ایجاد کرد.