مرتضی رحمانی موحد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استان‌های گردشگرپذیر استان همسایه را به عنوان استان معین انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران، مرتضی رحمانی موحد پیش از ظهر امروز – 26 آذرماه – در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ویژه نوروز 94 که در اداره کل گردشگری برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه تلاش‌های مازندران در ارایه خدمات سفر سال گذشته از مبادی ورود و خروج گرفته تا اقامت گردشگران بسیار ستودنی بوده است گفت: مازندران توانسته بستری را برای ظرفیت و استعدادهای استان فراهم کند و امیدواریم این هم‌افزایی در سال‌های آینده هم شایسته و نمونه باشد.

وی ادامه داد: آیین‌نامه ارتقاء امنیت گردشگری که به عنوان نماد وفاق و تصمیم اراده جمعی برای حفاظت و صیانت از تلاش‌های فعالین حوزه گردشگری بوده در جلسه شورای امنیت کشور به تصویب رسیده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: در این آیین‌نامه پیشرفت‌های گردشگری و صنوف گردشگری باید مورد حمایت قرار گیرد.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه مدیریت شهری یک تجربه بشری است که در کشورهای مختلف این تجارب متفاوت است و مزایای مربوط به بهبود این مدیریت مشخص شده است گفت: مدیریت سفر و ارایه خدمات سفر برای تغییر و تحول نیازمند برسی دقیقی است.

وی ادامه داد: پایگاه حضور مردمی در مدیریت شهری روز به روز در حال تقویت است که می‌طلبد به خوبی از منابع موجود بهره برداری کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد: مازندران علاوه‌بر مواهب طبیعی و خدادادی، دارای 380 کیلومتر مرز آبی است که به عنوان دارایی ثابت و تجربه شده است که حیف است این دارایی محصور و گرفتار یک وضعیت نامشخص شود که یک مدیریت کلان می‌تواند کمک بزرگی برای استان باشد.

رحمانی موحد اظهار داشت: در نوآوری و مدیریت شهری باید بطور جدی از مزیت‌های بخش خصوصی استفاده شود.

وی یادآور شد: کمیته ملی طبیعت‌گردی از ارکان مصوب دولت است که دستورالعمل در حال نهایی شدن است و حضور سرمایه‌گذار در این بخش می‌تواند بسیاری از مشکلات در استان حل شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: اجازه به بخش خصوصی و ایجاد سرمایه‌گذاری علاوه‌بر کمک به استفاده‌کنندگان و ارایه‌دهندگان، بار مالی را از سوی دولت کم می‌کند.

رحمانی موحد ادامه داد: از سرمایه‌گذاران برای توسعه ظرفیت بخش خصوصی در زمینه‌های گردشگری، زیرساخت و اقامتگاه‌ها حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به خیل عظیم گردشگران در تمامی فصول به مازندران باید نگاه دقیق‌تری به این استان شود و باید به سمتی پیش رویم استان‌هایی که گردشگرپذیر هستند، استان همسایه را به عنوان استان معین انتخاب کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: استان‌های همجواری که دارای مناطق دیدنی هستند باید در زمانی که استان‌های گردشگرپذیر با جمعیت میلیونی مسافر روبه رو هستند، با ایجاد تورهای تلفیقی و دیدن از مناطق استان های حاشیه کمک و همراهی کنند.

رحمانی موحد با بیان اینکه مازندران می‌تواند تقویم گردشگری را با توجه به مناسبت‌های ملی کشور و مناسبت‌ها و آیین و رسوم منطقه خود ایجاد کند گفت: برای اینکه گردشگران به مازندران تنها در یک مقطع زمانی و ایام نوروز مراجعه نکنند، می توان با آیین‌ها و رسم و رسوماتی که در مازندران در تمام فصول سال برگزار می‌شود به عنوان یک رویداد نگاه شود و مسافران بدانند که 12 ماهه در استان دارای جذابیت است و سفر خود را تنها محدود به یک زمان خاص نکند.