اکوکمپ گردشگری

مدیرعامل شرکت توسعه بیابانگردی کشور گفت: به همت شرکت توسعه بیابانگردی کشور و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، نخستین اکوکمپ گردشگری کشور در کویر حیدرآباد نهبندان تأسیس می‌شود.

«سیداحمد رونقی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه‌ خراسان‌جنوبی در نهبندان، با اشاره به کلید خوردن مطالعات احداث نخستین اکوکمپ گردشگری در کویر حیدرآباد نهبندان از دوسال پیش تاکنون گفت: اکنون بسیاری از کارها و زیرساخت‌های آن فراهم شده است، به‌ طوریکه سال گذشته 300 گردشگر داخلی به این منطقه آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مجوز احداث این کمپ هفته‌ آینده صادر می‌شود، افزود: کارهای زیربنایی صحرایی این طرح انجام شده و پس از کسب مجوز چاه آب، بقیه مراحل احداث آن تا ابتدای سال آینده انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه بیابانگردی کشور ادامه داد: این اکوکمپ گردشگری در خاورمیانه بی‌نظیر خواهد بود، زیرا از همان سبک قدیمی محلی منطقه مانند خانه‌های قدیمی، کلبه هیضمی با شومینه‌های سنتی و … استفاده خواهد شد.

رونقی تاکید کرد: مجری این طرح شرکت توسعه بیابانگردی کشور است که با حمایت سازمان میراث فرهنگی اقدام به این کار کرده است.

وی همچنین از برگزاری تور کویرنوردی در هفته آینده در کویر حیدرآباد نهبندان خبر داد و افزود: تا یک هفته آینده یک گروه 30 نفره از گردشگر داخلی و خارجی از همه جای کشور و دنیا با همکاری یکی از شرکت‌های معتبر گردشگری کشور به این منطقه خواهند آمد.

مدیرعامل شرکت توسعه بیابانگردی کشور با اشاره به اینکه یک تور ماجراجو و محقق نیز به این گروه خواهند پیوست، خاطرنشان کرد: صعود به بلندترین تپه‌های ماسه‌ای جهان و بازدید از منطقه فسیلی از برنامه‌های اصلی این گروه است.