میراث فرهنگی

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پس از چند دهه، مشکلات و موانع گردشگری جزیره آشوراده برطرف شده تا گردشگران خارجی و داخلی بتوانند از این جزیره زیبا، نوار ساحلی استان و مناطق جنگلی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «مسعود سلطانی‌فر» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در گرگان افزود: جزیره آشوراده سال‌های سال با مشکلات و محدودیت‌هایی رو به رو بوده و اکنون با تهیه طرح اجرایی گردشگری و رایزنی‌های انجام شده در هیات دولت، امکان سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکید ریاست جمهور در سفر به گلستان مبنی بر این که “یکی از محورهای توسعه استان بخش گردشگری است”، مسؤلیت ما سنگین‌تر شده و توسعه فعالیت‌های گردشگری به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به رویکرد ریاست جمهوری می‌بایست ظرفیت‌های استان را در این بخش افزایش داده و زیرساخت‌ها را مهیا کرده تا بتوانیم بخش خصوصی را به صحنه بیاوریم و به گردشگری رونق بیشتری دهیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: در بخش سرمایه‌گذاری و تأسیس واحدهای اقامتی و پذیرایی اقدامات خوبی در استان انجام شده که امروز یک هتل پنج ستاره در شهر گرگان به بهره‌برداری می‌رسد و طی سفر از چند واحد اقامتی در حال ساخت نیز بازدید به عمل می‌آید.

سلطانی‌فر گفت: اکنون زمان آن است گرایش و رغبتی که کشورهای اطراف نسبت به استان‌های مازندران و گیلان نشان می‌دهند به استان گلستان نیز نشان داده شود و به این استان بیایند که باعث افزایش اشتغال و درآمدزایی می‌شود.

وی گفت: سیاست‌هایی در نظر گرفته شده که سفرهای داخلی را از طریق ارائه بسته‌های تشویقی مانند تخفیف‌های اقامتی و … ساماندهی زمانی و مکانی کنیم تا سفرها از پیک زمانی صد روزه (دو ماه آخر شهریور، عید نوروز و تعطیلات مناسبتی) خارج شده و در طول ایام غیرفعال سال، سفرها جریان داشته باشد.

سلطانی‌فر در پایان گفت: در مجموع این استان در کنار کشاورزی که یکی از محورهای اصلی استان است، گردشگری نیز باید یکی از مهمترین راه‌ُهای توسعه استانی شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور به همراه رییس جمهور و هیات دولت به استان گلستان سفر کرده است.