گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فاش کرد دولت سابق برای تبلیغات گردشگری، بدهی های سنگین چند صد میلیونی به شبکه های تلویزیونی خارجی روی دست این سازمان گذاشته است.

 مرتضی رحمانی موحد امروز دوشنبه هنگام بازدید از غرفه موسسه جام جم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار جام جم آنلاین گفت:« برخی مدیران پیشین بدهی های چند صد میلیونی به شبکه های خارجی برای کشورمان ایجاد کرده اند. به همین دلیل، ما دیگر حاضر نیستیم بدون مهیا کردن ملزومات آن، تبلیغات خارجی در این زمینه انجام دهیم.»

وی توضیح بیشتری در باره جزییات بدهی های یادشده نداد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین گفت: در حال رایزنی با دکتر محمد سرافراز رئیس جدید سازمان صدا و سیما برای راه اندازی یک شبکه تلویزیونی اختصاصی در حوزه گردشگری هستیم.

وی افزود: آقای سرافراز پیش از این همکاری های ارزنده و بسیار مطلوبی برای معرفی گردشگری ایران در حوزه برون مرزی صداوسیما داشته اند.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: اگرچه نمی توان حوزه گردشگری را از سایر شبکه های صدا و سیما جدا کرد چرا که گردشگری موضوعی تاثیرگذار بر همه شبکه هاست اما مسلما راه اندازی شبکه تلویزیونی اختصاصی برای معرفی بیشتر گردشگری به ایرانیان و خارجی ها مفید خواهد بود.

وی عملکرد سازمان صدا و سیما را در حوزه گردشگری در سال های گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت: گردشگری مجموعه ای از جاذبه هاست که می تواند بر اقتصاد کشور و سطح رفاه مردم اثر بگذارد و ابزار ما برای شناساندن آن به جامعه ، رسانه ملی است و انتظار داریم در دوره جدید، این حوزه بیش از پیش تقویت شود.