گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در زمینه گردشگری باید به سمت زیرساخت‌ها حرکت کنیم و احساس می‌شود بحث گردشگری در کشور جان گرفته است.

فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه اصفهان با بیان اینکه در گذشته گردشگری در حاشیه قرار داشته است، اظهار کرد: اگرچه گردشگری در گذشته در حاشیه قرار داشت، اما امروزه در متن قرار گرفته و توجه ویژه‌ای به صنعت توریسم شده است.

وی با تاکید بر اینکه دایر کردن نمایشگاه‌های صنایع‌دستی اقدام بسیار خوبی در راستای رشد صنعت توریسم است، افزود: صنایع‌دستی یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی ایران به شمار می‌رود و علاوه بر فواید هنری دارای استفاده‌های اقتصادی نیز است، اما در کشور ما هنوز آن‌گونه که باید و شاید از این ظرفیت اقتصادی بهره‌برداری نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران و مسئولانی که در عرصه‌های مختلف حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت می‌کنند، می‌توانند توسط این نمایشگاه‌ها ارتباط بیشتری با صنایع‌دستی داشته باشند و ظرفیت‌های صنایع‌دستی را بشناسند و بتوانند در آینده برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام دهند تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در این زمینه باشیم.

وی افزود: مایه تأسف است که برخی از رشته‌های هنری صنایع‌دستی در حال حاضر در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برند و صنعتگران‌شان مشکلات مالی دارند. متاسفانه بازار کاری مناسبی پیدا نکرده‌اند و وظیفه سازمان میراث این است که بازار کاری خوبی برای این هنرمندان در کشور و سایر کشورها تشکیل دهیم.

الهیاری گفت: در زمینه گردشگری باید به سمت زیرساخت‌ها حرکت کنیم تا بتوانیم موج جدیدی را در زمینه میزبانی گردشگران خارجی به راه بیندازیم. امسال احساس می‌شود که بحث گردشگری در کشور جان گرفته است و امیدواریم این رشد ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که گردشگری و صنایع‌دستی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و چرا با وجود پتانسیل بسیار تاریخی و فرهنگی هنوز گردشگران زیادی به کشور سفر نمی‌کنند، گفت: سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. باروی کار آمدن دولت جدید با موجی از گردشگر مواجه شده‌ایم که می‌توان گفت غیر منتظره بوده است و خوشبختانه دولت و نظام هم به این

نتیجه رسیده‌اند که از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنند.