لوئیس
نماینده مقیم UNDP در تهران گفت: باید تضمین کنیم که درآمدزایی در بخش گردشگری بتواند به صورت مستقیم به جوامع محلی کمک کند و افراد متوجه شوند که جوامع محلی سریعا می تواند از این صنعت بهره ببرد.
 به گزارش خبرنگار مهر، سمپوزیوم بین المللی برای زمینه سازی گردشگری پایدار با رویکرد یکپارچه سازی سیاست های بخشی در برنامه ریزی توسعه پایدار ملی پیش از ظهر سه شنبه در مرکز پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این برنامه گری لوئیس نماینده مقیم UNDP در تهران گفت: من در بسیاری از کشورها حضور داشته ام. ایران در میان آنها یکی از جذاب ترین کشورهاست. در این کشور کوه، بیابان، تالاب و آب و هوای متنوع وجود دارد. همچنین 17 جاذبه توریستی ایران در فهرست یونسکو ثبت شده اند و 70 جاذبه دیگر نیز قرار است ثبت شود. همچنین این کشور در بخش گردشگری سلامت موفق است. این یکی از نتایج بخش مراقبت های پزشکی ایران به شمار می آید. همچنین هزینه های گردشگری پزشکی در ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بسیار مناسب است.

وی افزود: پتانسیل گردشگری در ایران بالاست اما این مشارکت و همکاری در زمینه گردشگری باید در سطح بین المللی باشد. اگر ایران بخواهد گردشگری را به عنوان منبع اشتغال در نظر بگیرد باید برنامه ریزی های دقیقی انجام دهد چرا که این صنعت تاثیرات نامطلوب محیط زیستی ندارد.

نماینده مقیم UNDP در تهران افزود: باید تضمین کنیم که درآمدزایی در گردشگری بتواند به جوامع محلی مستقیما کمک کند و افراد متوجه شوند که جوامع محلی به صورت فوری از گردشگری انتفاع می پذیرند. بنابراین اکنون زمان برنامه ریزی فرا رسیده است، باید بتوانیم رویکردهای مشارکتی را تقویت کنیم. درآمدها نیز باید برای توسعه به کار گرفته شوند و افراد به مبانی این کشور احترام بگذارند. فرصت زیادی وجود دارد، باید سعی کنیم این درآمدزایی در بخش گردشگری را افزایش دهیم.