اجلاس

نود و نهمین اجلاس شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری عصر روز جمعه – 11 مهر ماه – با تصویب بیانیه 21 ماده‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، «طالب ریفاعی»، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری با تشکر از دولت ازبکستان و کشورهای عضو شورا و دبیرخانه سازمان طی جلسه پایانی اجلاس به قرائت بیانیه پایانی اجلاس مشتمل بر نتایج بررسی‌ها و دستور کار نشست و تصمیمات اعضا پرداخت.

همچنین از مهمترین بندهای این بیانیه می‌توان به اهمیت ارتباط فرهنگ و گردشگری، رشد 5 درصدی گردشگری در جهان، تصویب درخواست کرواسی مبنی بر عضویت در هیات رییسه شورای اجرایی به عنوان نایب رییس دوم و تصویب گزارش مالی و بودجه دبیرخانه اشاره کرد.

در نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری، پیشنهاد کشور جمهوری آذربایجان مبنی بر ممانعت از تبلیغ گردشگری در مناطق مورد اختلاف بین کشورها به دلیل ماهیت سیاسی و ناکافی بودن اطلاعات مربوط به این مناطق مورد تصویب قرار نگرفت و موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیته اخلاق سازمان ارجاع داده شد.

در حاشیه این نشست جلسه‌ای با حضور نماینده کشورمان مرتضی رحمانی موحد درباره بررسی درخواست متقاضیان عضویت وابسته نیز مطرح شد که طی آن درخواست 11 موسسه، شرکت و انجمن بخش خصوصی کشورهای مختلف ارائه شد که درخواست عضویت مجموعه فرهنگی، گردشگری گنج‌نامه همدان و انجمن علمی گردشگری کشورمان مورد تصویب قرار گرفت.