مرتضی رحمانی موحد
معاون گردشگری کشور گفت: شعار روز جهانی گردشگری بر قدرت گردشگری در توانمندسازی مردم و ایجاد مهارت برای نیل به تغییرات در جوامع بومی خود تمرکز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم روز جهانی گردشگری روز شنبه پنجم مهرماه با حضور رئیس و نمایندگان مجلس و فعالان کارشناسان صنعت گردشگری در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این برنامه مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور گفت: راهبرد سه گانه اتخاذ شده در حوزه گردشگری شامل جذب گردشگر خارجی ساماندهی گردشگری داخلی و توسعه فناوری اطلاعات و گردشگری بیان کننده نگاه و چشم انداز مدیران ارشد تصمیم گیر در این حوزه برای ارتقای شاخصهای کمی و کیفی آن است.

وی گفت: مجموعه اقدامات و برنامه های یک سال گذشته در حوزه گردشگری نشانگر تلاش جمعی برای دستیابی به اهداف تعیین شده در بخشهای مختلف از جمله ساختارسازی ارتقای مشارکت بخشی به فعالان و بخش خصوصی توسعه زیرساخت ها و همکاری های فرابخشی و توجه به پژوهش و تولید علم در این صنعت بوده است.

موحد افزود: استقرار نظام برنامه محور مبتنی بر اهداف کلان و سیاستهای بالادستی بازنگری ساختار و تشکیلات معاونت گردشگری سازمان مطالعه و شناسایی مسیرها و مقاصد گردشگری تصویب و تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر، تهیه گزارش نهایی کارگروه ساماندهی گردشگران زیارتی، راه اندازی استادیو رادیویی سفر و… از جمله اقداماتی است که در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های گردشگری صورت گرفته و می توان در تقویم یکساله گردشگری به آنها اشاره کرد.

معاون گردشگری کشور گفت: شعار سال 2014 روز جهانی جهانگردی «گردشگری و توسعه جوامع» است و این شعار بر قدرت گردشگری در توانمندسازی مردم و ایجاد مهارت برای نیل به تغییرات در جوامع بومی خود تمرکز دارد.

وی افزود: روز جهانی گردشگری در سال 1393 با عنوان «دوست گردشگر، دوست فردا» و با هداف ایجاد حفظ همدلی بین همه ایرانیان و برقراری رابطه میان محبت و گردشگری انتخاب شد.