رئیس سازمان میراث فرهنگی
گناباد-خبرگزاري مهر: رئيس سازمان ميراث فرهنگي كشور از پیگیری این سازمان برای ثبت جهانی قنات قصبه خبر داد و گفت: اميدواریم با ثبت جهاني قنات قصبه گناباد اين شهرستان در دنيا مطرح شده و اعتبارات مختلفي به اين شهرستان اختصاص يابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطاني فر بعد از ظهر شنبه در جمع مردم گناباد در مسجد جامع اين شهر با تبريك فرارسيدن ميلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: بزرگترين سرمايه دولت حمايت و اعتماد گسترده مردمي است كه در 24 خرداد 92 در يك حماسه باشكوه اين امر محقق شد.

وي افزود: امروز 75 هزار پروژه نيمه تمام در كشور وجود دارد كه بسياري از آنها بدون مطالعه آغاز شده و تكميل آنها نيازمند 17 هزار ميليارد تومان اعتبار است كه با تاكيد رياست جمهوري، دولت پروژه هايي را تامين اعتبار خواهد كرد كه در عين دقيق بودن، پيشرفت فيزيكي بالايي داشته باشند.

سلطاني فر گفت: هدف ما خروج اقتصاد كشور از ركود است تا فرايند توسعه اقتصادي كشور رشد بيشتري گيرد.

وي گفت: دولت تدبير و اميد با هدايت و رهنمودهاي مقام معظم رهبري، در يك فرايند پيچيده و كارشناسي شده توانست در زمينه حفظ حقوق هسته اي و منافع ملي با گروه 1+5 به چارچوب مشخصي رسيده و مسير كشور را در مسير عادي قرار دهد. اين در حاليست كه زماني گفته مي شد اين تحريمها پاره اي كاغذ بيش نيست.

وي در ادامه سخنراني خود در مورد درخواستها مردم شهرستان اظهار داشت: ضرورت ساماندهي راه هاي مواصلاتي شهرستان گناباد بر كسي پوشيده نيست چراكه راه هاي مواصلاتي براي يك شهرستان حكم رگ هاي بدن انسان را دارند و در اين راستا براساس گزارشات موجود وزير راه و شهرسازي قول مطالعات فاز يك و دو پروژه ريلي را دادند.

وي افزود: در زمینه پروژه سيمان شهرستان نيز مذاكرات لازم انجام خواهد شد تا با تامين اعتبار از منابع مختلف اين پروژه تكميل شود.

سلطاني فر در مورد قنات قصبه نيز گفت: امروز در يونسكو از بين آثار ثبت شده ملي كشور، 17 اثر به عنوان ميراث جهاني ثبت شده است. ثبت يك اثر به اين عنوان، خود به خود موجب می شود این اثر با استفاده از 35 زبان مختلف دنيا در منابع مختلف تاريخي و گردشگري جهان ثبت شود و يكي از مكان هاي گردشگري مورد توجه گردشگران خارجي قرار مي گيرد. به این ترتیب کسانی که علاقمند به فرهنگ و تاريخ كشور هستند با حضور خود در این مکان ها موجبات تعاملات فرهنگي و توسعه اقتصادي شهرستان را فراهم مي كنند.

وي افزود: بخش عمده منابع اقتصاد كشورهاي توريستي دنيا از طريق حضور گردشگران تامين مي شود و اميد است كه با ثبت جهاني قنات قصبه گناباد اين شهرستان در دنيا مطرح شده و اعتبارات مختلفي به اين شهرستان اختصاص يابد و ما نيز پيگير اجراي سريع اين امر خواهيم شد.

سلطاني فر گفت: بحث فرودگاه گناباد در دستور كار دولت قرار دارد ولي بخش عمده اي از ناوگان هوايي كشور به خاطر تحريم ها زمين گير هستند و با توجه به موقعيت خاص شهرستان گناباد و اتمام بخش اعظم پرژه اين پروژه براي دعوت از بخش خصوصي جهت سرمايه گذاري در آن مناسب خواهد بود.