صنایع دستی
گارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم بازرگانی برای مدیران ادارات کل معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی با هدف توسعه بازرگانی صنایع دستی و تقویت مباحث نظری این حوزه در آغاز هفته دولت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت صنایع دستی در آغاز هفته دولت و در راستای تقویت حوزه صادرات صنایع دستی به عنوان یکی از اولویت های این معاونت در نیمه دوم سال 93، کارگاه تخصصی بازرگانی صنایع دستی با محوریت بحث صادرات این حوزه برگزار کرد.

در این کارگاه آموزشی موضوعات و مباحثی از قبیل: بازاریابی بین المللی با رویکرد شبکه سازی صادراتی، اصول و فنون و هنر مذاکرات تجاری با گرایش بین المللی، اجرای نمایشگاه های بین المللی در خارج و داخل کشور، اصول و نحوه علمی تنظیم قراردادهای بازرگانی داخلی و بین المللی، روشهای پرداخت در تجارت بین المللی، مطرح و اساتید مدعو در این خصوص به بحث پرداختند.

 هدف از تشکیل کلاسهای آشنایی با مفاهیم بازرگانی، ارتقاء توان کارشناسان و مدیران معاونت صنایع دستی در زمینه بازرگانی اعم از داخلی و بین المللی جهت مشاوره دادن به جامعه صنعتگران صنایع دستی، ارتقاء کیفیت برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین المللی، آشنایی با شبکه سازی صادراتی می باشد. لازم به ذکر است برای کارشناسان شرکت کننده در این کلاس های آموزشی بعد از اخذ امتحان کتبی، گواهینامه معتبر صادر خواهد شد.

این کارگاه یکروزه عصر روز یکشنبه 3 شهریور 1393به مناسبت آغاز هفته دولت و در محل آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری برگزار گردید و جلسه دیگر این کارگاه آموزشی برای کارشناسان ستادی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی هفته آینده برگزار خواهد شد.