آفریقا

یک ویروس مرگبار ده‌ها کشور منطقه غرب آفریقا را از گردشگر خالی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در آستانه فصل تابستان که فصل پرگردشگر قاره آفریقا محسوب می‌شود، شیوع ویروس مرگبار “ابولا” بسیاری از گردشگران را از سفر به کشورهای غرب آفریقا منصرف کرده است.

به گزارش توربو نیوز، براساس گزارش‌ «سازمان‌ جهانی جهانگردی» بیشترین کاهش گردشگران متوجه کشورهای مالی، ساحل عاج، غنا، گینه، لیبریا و سنگال است که همگی آن‌ها طی سال‌های اخیر عملکرد بسیار موفقی در جذب گردشگر داشته‌اند.

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، شیوع ویروس ابولا در غرب آفریقا تاکنون 137 قربانی گرفته و هزاران مورد مشکوک نیز در کشوهای این منطقه شناسایی شده‌اند.

در این شرایط بسیار از آژانس‌های مسافرتی در اروپا نیز بیشتر تورهای خود به مقصد 15 کشور غرب آفریقا را که ویژه سفر طبیعت‌گردان است، لغو کرده‌اند که ادامه این روند می‌تواند تأثیرات منفی زیادی را روی کشورهای این منطقه که حدود 20 تا 25 درصد نیروهای کار آنها در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند، بر جای بگذارد.

طی سال‌های اخیر تعداد گردشگران کشورهای آفریقایی که بیشتر آنها طبیعت‌گرد هستند، رشد چشمگیری یافته و براساس آخرین گزارش سازمان جهانی جهانگردی در سال گذشته میلادی آفریقا میزبان حدود 260 میلیون گردشگر بود. در این شرایط کشورهای آفریقایی خود را برای جذب 400 میلیون گردشگر در سال 2020 آماده می‌کنند.