news
معاون گردشگری کشور گفت: کشور را به هفت منطقه تقسیم کرده ایم تا بررسی مقدماتی از این مناطق در اسفند ماه انجام شود و اگر جایی تقص و یا مشکلی داشت تا قبل از شروع ایام نوروز برطرف شود.

مرتضی رحمانی موحد به خبرنگار مهر گفت: ستاد هماهنگی خدمات سفر پس از تصویب در هیات دولت کمیته های 6 گانه ای را تشکیل داد و دیبر آن نیز مشخص شد. سپس ابلاغ روسای ستادهای اجرایی استانها که استانداران هستند، توسط وزیر کشور ارسال و ساختار ستاد مرکزی توسط ریاست سازمان میراث فرهنگی تصویب شد تا در این هفته نخستین جلسه ستاد مرکزی توسط ریاست میراث فرهنگی برگزار شود. منتها هنوز همه اعضای دستگاههای عضو ستاد، نماینده خود را مشخص نکرده اند. اما از جلسه دوم به بعد برنامه هر دستگاه مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه به همه استانها اعلام کرده ایم که افزایش نرخ در خدمات گرشگری نداشته باشند ادامه داد:  سامانه پاسخگو به شکایات با شماره 09669 فعال می شود و  اگر در روزهای نوروز  شکایتی وجود داشته باشد از این طریق، اعضای ستاد نسبت به پیگیری آن اقدام می کنند.

رحمانی موحد در ادامه گفت: طبق مصوبه جدید دولت استانداران محور ساماندهی خدمات و مسئولیت پذیری استانهای کشور هستند و احکامشان نیز توسط وزیر کشور صادر شده است. یکی از تفاوت های ستاد هماهنگی خدمات سفر و ستاد سفرهای نوروزی این است که استانداران باید به عنوان رئیس استان پاسخگوی عملکردشان و همه اتفاقات در طول ایام سال باشند نه تنها نوروز. همچنین استان تحت پوشش آنها باید دارای گردشگر باشد و فعالیت هایی را انجام دهند که به ایجاد جذابیت و ساماندهی ورود گردشگران منجر شود. درحالی که در سالهای گذشته این طور نبود.

وی همچنین درباره سفرش به نقاط مختلف گردشگری در ایام نوروز گفت: این سفرها به قصد ماموریت انجام می شود. به عنوان رئیس ستاد نوروزی باید به استانها سرکشی کنم تا اگر ناهماهنگی وجود دارد، برای رفع آن اقدام شود. اینها وظایفی است که در مصوبه دولت پیش بینی شده است.