travel

معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور از اقامت شبانه 4 میلیون و 871 هزار و 250 نفر در چهارمین روز از فروردین‌ماه خبر داد و گفت: این میزان اقامت نشان‌دهنده رشد 17 و نیم درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، «منوچهر جهانیان» با اعلام این خبر افزود: ضمنا 6 مرکز اقامتی، پذیرایی و آژانس گردشگری در این روز، لغو مجوز شدند.

وی افزود: بازدید از موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و مکان‌های تاریخی و گردشگری در این روز، یک میلیون و 320 هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه 12 و نیم درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری کشور آمار نظارت‌ها و بازرسی‌ها از مراکز خدمات گردشگری و اقامتگاه‌ها را 971 مورد اعلام کرد که آمار نظارت‌ها نیز رشد 16 درصدی یافته است.

جهانیان افزود: 18 مورد اخطار کتبی، 47 مورد تشویق، 97 مورد تذکر و 6 مورد لغو مجوز در روز چهارم فروردین‌ماه در سراسر کشور داشته‌ایم که لغو مجوزها 3 مورد مربوط به مراکز اقامتی، 2 مورد پذیرایی و یک مورد متعلق به آژانس گردشگری بوده است.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای کشور بیشترین حجم مسافران نوروزی را نیز در روز چهارم فروردین‌ماه، به ترتیب متعلق به استان‌های مازندران، فارس، گیلان، اصفهان و هرمزگان اعلام کرد.

وی همچنین از رشد 78 درصدی سفر به مناطق عشایری کشور خبر داد و افزود: یکی از مهمترین مشخصه‌های سفر در نوروز 92 توزیع سفر مناسب است.