ضیافت

دامغان – رئیس شورای مرکزی انجمن نجوم و ستاره شناسی دامغان از اجرای طرح کلان گردشگری علمی، سیاحتی برای نخستین بار در منطقه گردشگری تپه های مریخی جنوب این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حکیمی شامگاه آدینه در ضیافت افطاری اعضای انجمن نجوم و ستاره شناسی دامغان به میزبانی این انجمن واقع در روستای ورکیان جنوب دامغان، با بیان اینکه  این طرح گردشگری برای نخستین بار و از سوی انجمن نجوم و ستاره شناسی این شهرستان به مرحله اجرا در خواهد آمد، ابراز داشت: تدوین و برنامه ریزی برای اجرای هرچه بهتر این طرح از چهار سال گذشته با بهره گیری از توان و تجربیات اعضاء انجمن نجوم به صورت رسمی آغاز و مراحل مطالعات آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح جدید، جنبه فرا ملی خواهد داشت، افزود: با اجرای این طرح زیبایی آسمان و زمین در نقطه تلاقی کویر و در هنگام تحویل روز به شب در عمق ۱۲۰کیلومتری تپه های مریخی کویری به نمایش گذاشته خواهد شد که می تواند جاذبه فراوانی داشته باشد.

رئیس شورای مرکزی انجمن نجوم و ستاره شناسی دامغان با بیان اینکه برای اجرای این طرح سایت رصدی مجهز به تله کابین، سفرخانه با اقامت های مدرن، اینترنت پر سرعت، ایستگاه مجازی، خودروهای شن نوردی، شتر سواری، و ایستگاه پرواز طراحی و پیش بینی شده است، گفت: این طرح قطعا در جذب گردشگر موثر خواهد بود.

حکیمی درباره امکانات این طرح، توضیح داد: ایجاد برق از طریق سیستم انرژی خورشیدی با امکان صدور، تامین آب شرب از روستای حسن آباد و بحث گرمایشی از انرژی خورشیدی، دسترسی به قنات، دسترسی به باغات پسته برای ایجاد بازار مستقیم و محصولات جانبی و اقتصاد محلی، محیطی مناسب برای دیدن شهاب سنگ و … از دیگر امتیازات و ویژگی های اجرای طرح کلان گردشگری علمی، سیاحتی در منطقه گردشگری تپه های مریخی است.