فارس

شیراز – معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: ارائه خدمات مطلوب گردشگری و درمانی نیازمند ایجاد یک نظام واحد و یکپارچه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، شاپور رستمی در جلسه کمیته گردشگری سلامت، گفت: صنعت گردشگری سلامت شامل سه موضوع طبیعت گردی، پزشکی و سلامت است.

وی ادامه داد: در طبیعت گردی استفاده از چشمه های آب معدنی، کویرها، آبگرم ها و در صنعت پزشکی سلامت استفاده از طب سنتی، منابع درمانی طبیعی مانند لجن و نمک و … و در طب پزشکی استفاده از پزشکان خاص مدنظر است که خوشبختانه استان غنی فارس قابلیت ها و توانمندی های عظیمی در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت  بخش دولتی و خصوصی باید همگرایی و هماهنگی مناسبی در ارائه خدمات داشته باشند، افزود: شان و منزلت استان با نظارت دقیق بر عملکرد  بخش خصوصی رعایت شود.

رستمی اضافه کرد: تمام ظرفیت ها و توانمندی گردشگری استان برای گردشگران معرفی شود، البته بر حوزه هایی که فعال تر و پر رنگ تر است، تاکید بیشتری  شود.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس تاکید کرد: برای راهنمایی و اطلاع رسانی درست گردشگران، یک گروه کاری واجد شرایط از سوی دانشگاه علوم پزشکی و میراث فرهنگی و گردشگری استان معرفی و کلیه آموزشهای لازم و ضروری به آنها داده شود، همچنین کمیته  نظارت بر عملکرد نیز در این مورد در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: این گروه کاری با تمام توانمندی و قدرت باید گردشگران را راهنمایی کند و ظرفیت های گردشگری استان بطور مطلوب معرفی شود.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس بر نقش فعال دانشگاه در بخش آموزش، درمان و بهداشت  در زمینه گردشگری سلامت تاکید کرد.