تنها شش روز پس از برگزاری نشست خبری مسئولان عمارت مسعودیه، این بنای تاریخی به لوکیشن فیلمبرداری و عکسبرداری تبدیل شده است!

به گزارش خبرنگار مهر، شش روز پیش مسئولان عمارت مسعودیه خبرنگاران را برای شرکت در یک نشست خبری و بازدید از بناهای مختلف آن دعوت کردند و گفتند که این بنا را نمی‌توان به مرکز اقامتی و هتل تبدیل کرد چرا که این اقدام به عقیده آنها یک خیانت به میراث فرهنگی خواهد بود.

اما بعد از کمتر از یک هفته، اکنون از عمارت مسعودیه خبر رسیده که یک هنرمند عکاس که به گرفتن عکس‌های تاریخی شهرت دارد، این مکان تاریخی را به محل فیلمبرداری و عکسبرداری خود تبدیل کرده است.

به همین منظور کل محوطه ساختمان اصلی عمارت مسعودیه را به هم ریخته‌اند.

اُرسی‌های تاریخی پنجره‌ها باز شده‌اند در صورتی که سال‌هاست ارسی‌ها از جای خود تکان نخورده چرا که این ارسی‌ها تاریخی بوده و نباید حرکت داده می‌شد.

همچنین ۲۰۰ هنرور در فضای سفره‌خانه و دیوانخانه حضور پیدا کرده‌اند که تنها حضور این تعداد آدم موجب آسیب زدن به بنا خواهد شد چرا که این بنا هنوز استحکام‌بخشی نشده است. از سوی دیگر برای انجام تصویربرداری وسط حیاط عمارت آتش به پا کرده و زیر ارسی‌ها، بالشتک گونی گذاشته و روی آن دود گرفته‌اند.

این اقدامات در قرارداد و تعهدات بین مسئولان عمارت مسعودیه و صندوق احیای آثار تاریخی نبوده است.

این خسارت‌ها اگرچه مالی نیست اما نباید چنین برخوردی با یک بنای تاریخی می‌شد.

از آنجا که این اقدامات خلاف قرارداد است و چنین اقداماتی به بنای عمارت مسعودیه آسیب می‌زند، مسئولان صندوق احیای آثار تاریخی به همراه حراست سازمان میراث فرهنگی در این مجموعه حضور پیدا کرده و افراد را از داخل ساختمان اصلی، خارج و جلوی انجام هر گونه فعالیتی را گرفته‌اند.

اکنون نیز هیات مدیره صندوق احیا در حال برگزاری جلسه و رایزنی در خصوص تعیین تکلیف این موضوع و مسئولان عمارت مسعودیه هستند.