برخی سایت‌های خبری از اجرا نشدن طرح استحکام بخشی قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم آباد و احتمال ریزش خبر می‌دهند، ولی مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری لرستان ضمن تکذیب این مطلب می‌گویند مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
تصویر ریزش قلعه فلک‌الافلاک تکذیب شد

به گزارش جام جم آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان دراین باره گفت: تاکنون 30 درصد از عملیات استحکام بخشی قلعه تاریخی فلک‌الافلاک انجام شده و تکمیل طرح 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

غلامرضا سلیمانی اظهار کرد: در حال حاضر کار مرمت سربازخانه و ساختمان دژبانی و ساماندهی محوطه باغ گلستان در اطراف این مجموعه تاریخی پایان یافته است.

سلیمانی با بیان این که از سال گذشته تاکنون هیچ مشکلی در وضع این قلعه رخ نداده است، گفت: سال گذشته دریکی از ورودی‌های قلعه ترک ایجاد شده بود که بلافاصله مرمت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لرستان گفت: طرح استحکام‌بخشی قلعه فلک‌الافلاک در قسمت جنوبی انجام شده و با توجه به این که قسمت‌های شمالی و شرقی صخره‌ای است، فقط بخش غربی قلعه نیازمند استحکام‌سازی است.

مدیر پایگاه قلعه فلک‌الافلاک نیز گفت: ریزش دیواره‌های قلعه فلک‌الافلاک کاملا تکذیب می‌شود ودر حال حاضر این قلعه باستانی آمادگی پذیرش روزانه 20 هزار بازدید کننده در ایام نوروز را دارد.

احمد نصر‌الهی افزود: سال گذشته در ایام نوروز روزانه 15 هزار نفر از این اثر تاریخی بازدید کردند.